veronicaandersson

Alla inlägg under november 2011

Av Veronica Andersson - 20 november 2011 22:40

va in på hööks i förrgår, hittade ett apsnyggt schabrak, fanns i brunt beight och marinblått, men de finns inte på deras hemsida än.
Hiss det det. kostade 229:- och va skit snyggt, tyvärr fanns de bara i allround modell, men attans va fint de va,. de blir nästa inköp :)

Av Veronica Andersson - 20 november 2011 15:18

En bra film hur man badar/trimmar och fixar en puff!
Ska försökka leta på en för naket också om de skulle vara intressant?


http://www.facebook.com/photo.php?v=10150465168193899&set=vb.130194260362046&type=2&theater

Av Veronica Andersson - 18 november 2011 19:24

En stor fet diss till dom här reflexerna från hööks...


mina höll 3 gånger, sen gick knäppet sönder!
stor fet DISS!!!!
 

Av Veronica Andersson - 16 november 2011 14:43

Min vackra puff!!!


         


Fler bilder kommer sen =)

Av Veronica Andersson - 6 november 2011 17:51

http://svt.se/2.128686/1.2592297/hast_dog_under_varldscuptavling?lid=puff_2592297&lpos=rubrik



vila i frid. fina du

 

Av Veronica Andersson - 5 november 2011 09:47

Vad föredrar ni?


jag har mina på lösdrift från maj fram till september ungefär. jag tycker det är skönt, hästarna trivs super på de, men sen kommer kylan och mörkret och jag blir nojjig, dock tror ja att dom skulle trivas att gå ute året om, kanske inte Marco för han är en riktig inneråtta, han älskar att komma in på kvällen och på vintern får man knappt ut honom. hihi,
Hur är era hästar? trivs dom bäst i box eller lösdrift? :)

 

Av Veronica Andersson - 2 november 2011 22:16

Idag fick förrästen mina grabbar tänderna fixade, va ett tag sen så de känns skönt att ha de gjort =)

plus att marco fick ett nytt schabrak+rosa reflex benskydd. :) hihi.. han måste skämmas bort lite, min prins pojk!!! :)


Imorgon ska ja försöka få med mig en fotograf som kan fota mig å Marco på vårat dressyr pass :)

 


Av Veronica Andersson - 2 november 2011 19:09

okej ja fortsätter.
ja vet ju såklart de många skrivit att schäfrar finns i "bruksmodell" och "showmodell" men ja tycker att dom endast borde finnas i bruks, en brukshund kan väl också bli showig ;)


Nåja, i hela mitt liv har ja vela ha en siames. ja tycker dom är vackra, härliga och helt underbara, men ju mer och mer ja ser uppfödares katter, ju mindre gillar ja vad som håller på att hända med rasen.
jag förstår att de vill avla på deras långa näsor, och lite större öron, osv, men det borde väl finnas en gräns?något mitt i mellan?

(ja drar absolut inte alla över en kam, ja har sett många som föder upp fina katter också) men många ser bara... konstiga ut?

 


Lite samma sak med perser. vi har haft många perser, mammas gamla vännina hade uppfödning av dom, men de va innan hysterin "kortast nos vinner" . Jag minns perser som en mysig ras, fin ras, mycke päls jobb men otroligt vacker och fin.

 
Ser man bilder på kattungar och avelsdjur idag blir man nästan gråtfärdig, tycker folk verkligen att det är SNYGGT när nosen går innanför ögonen? när katterna knappt kan andas för att dom knappt har några luftrör? alltid ögon och infektioner i ansiktet? nej... ja gillar det inte. jag skulle aldrig köpa en Perser idag, och det är endast pga att ja skulle aldrig klara se min älskade vän lida som många gör.



Över till pekingese och lite hundar då. alla minns väl klippet på pekingesen som vann crufs, som inte ens klarade springa i stora ringen för den inte fick luft? den VANN? kan ni tänka er, att den vann, snacka om att skönhet går före hälsan, om det nu är en skönhet å se. ja mådde bara illa.

Sänder med detta you tube klipp, för er som är intresserade, inte de ja menar, men detta är ett annat ganska intressant.


ja. jag blir bara ledsen, ja undrar hur avels på djur ser ut om 30 år. törs man tänka?

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards