veronicaandersson

Alla inlägg under april 2012

Av Veronica Andersson - 30 april 2012 17:16

Här kommer bomben även till bloggen, Min nya hund. Afghanen Alex :) Leejoy's De Lux, behöver ja säga att vi ska äga ringarna framöver? ;) hihi


Han är lika underbar som han ser ut :) Om ni undrar :) hihi,..



och ingen är lyckligare än jag, som jag längtat efter en afghan, i flera år!! Och nu har jag en!! Äntligen!! <3


       

<3

Av Veronica Andersson - 27 april 2012 23:33

Du kanske inte är bäst på att hoppa, kanske inte lyfter snyggast på fötterna i dressyr, du kanske inte är världens smartaste, heller inte världens vackraste alla dagar.

Du kanske är den drygaste som finns, du kan gå mig på insidan av nerverna, du kan vara så jävlig och göra saker endast för att jävlas, du kanske inte har haft världens lättaste liv, du kanske inte träffat människor som förstått sig på dig. men vet du en sak?


Du är min dröm, du är min bästa vän, du får mig att må bra DU är vackraste i mina ögon, du hoppar perfekt för mig, du lyssnar alltid, du finns alltid, du kommer alltid i galopp i hagen och du gnäggar varje morgon, dina ögon och din blick är speciell, DU är speciell.

Dig kommer jag alltid behålla, jag har lovat dig, att aldrig släppa taget, och vet du en sak min älskade vän. jag håller vad jag lovar!
Du ska aldrig mer i hela ditt liv behöva byta människa, du kommer alltid vara min, min bäbis, min trotsiga unghäst som faktiskt inte är någon unghäst längre, jag skulle aldrig våga riskera att du blir missförstådd ännu en gång, och jag skulle aldrig vilja förlora min allra bästa vän!

Du betyder, mer än vad folk förstår!

 

Av Veronica Andersson - 27 april 2012 23:12

Har fått ganska många frågor om hur jag bor..


Ja bor i en lägenhet, dock mer radhus, har bara en granne breve och två mittemot, egen bakgård och ute plats och är som vilket hus som helst :)

Tänkte visa lite bilder :)


         

plus två sovrum och två toaletter, men där va de så stökigt så ja våga inte visa hahha.

ja är expert på att slänga kläder, och saker överallt :)

Av Veronica Andersson - 26 april 2012 18:42

Satt förut och planerade in massor av utställningar, hualigen. men de är kul. de kommer blir grymt.

Österbybruk, vallentuna vänersborg/norrköping? de är frågan, visby 2 dagars avesta köping. ja de blir en hel del..


och jag har en del hundar att visa i sommar, Lova, casper, flame på några och sen en hemlig gäst ;) Mer om det efter helgen så håll utkik :)


Har även andra planer för i sommar, ska  åka med en vän till grönalund, se till att må bra helt enkelt!!! :)


 



va ska ni göra i sommar?



Av Veronica Andersson - 25 april 2012 20:21

jag tänkte faktiskt på en sak häromdagen, de är fan en konst att visa hund, folk tror att de är så jäkla lätt, men de är fan svårt. de krävs såå mycket av dig som handler för att kunna visa upp hunden på ett bra sätt..

alla hundar har nåt som är mindre bra, så är de ju, och som handler måste man ju veta vad man ska tänka på, för man ska ju visa upp hundens bästa, allra bästa sida.


Jag tänkte lite på de när ja ställde i sundsvall, de är så många som bara går med hunden i kopplet, den springer och nosar i backen halva tiden i ringen, om jag varit dommare då hade ja nog faktiskt blivit lite irriterad....? För inte kommer man väl på en internationell dressyrtävling med en häst som inte ens kan trava i "form"?

de är ju princip samma sak. okej på inoffare, de är ju mer som "träning" för både dig och hunden.

men ja. alla har vi varit nybörjare, även jag, jag lär mig fortfarande massvis varje gång. :)

jag minns första gången med flameboy, ja va så nervös att ja grinade innan och ville åka hem, för ja såg hur duktiga alla va, och så visste ja inte ens hur man gjorde. haha :)


sen blev ja glad bara han fick excellent, och nu blir ja lite halv besviken om dom "bara" får excellent?
ja man lär sig mer och mer, på gott och ont, för de medför ju även mer prestationsångest att man måste presetera bra.


I helgen är det Västerås, en domare ja inte alls vet någonting om, Hoppas Casper är okej, annars får han bara va med och titta, Lova ska ställas, hon är alltid lika rolig, men knepig, varje gång, Lova har jätte fin kropp, men hon har en tendens att spänna sig på nåt knasigt sätt som gör att hon ser bakhög ut, vilket hon inte är i verkligheten!  on är verkligen en konst att visa :) å vacker som en tavla... :)

näe.. nu ska ja fortsätta äta på min kvällsmacka, knäckebröd, kalkonskiva och paprika... mums :)


ha en bra kväll alla :)


    

Av Veronica Andersson - 24 april 2012 09:29

tack för att du gillar bloggen och att du gav mig lite att skriva om :)


kan börja med att berätta om sundsvalls resan.


Vi åkte upp på fredag natten, Lördagen va sdhk:s utställningen,  Va sjukt pepp, casper va glad och hoppig, precis som han är. Han kändes väldigt fin när vi "värmde" upp så ja la han i buren så han inte skulle bli uttråkad, när de väl va våran tur så gick vi in i ringen som vanligt, började med att hunden framför gjorde utfall mot typ alla han såg. Casper som inte är van med arga hundar blev lite skeptisk så vi höll oss en bit ifrån, han skötte sig utmärkt och va rolig och glad som han är.

 

Väl våran tur på bordet så ställer ja upp honom som vanligt, han står fint, Domaren kommer och tittar och klämmer, och vill mäta honom... casper har aldrig sett en mätsticka nån gång. hehe (my mistake i know), han ryggar tillbaka och blir ganska rädd faktiskt..

 

Men han mäter honom, spänd och skeptisk får han honmo till 32 cm, han är ca 31 när ja mätte hemma avslappnad, men ja.. vi fick gå ner, springa ett varv och upp igen då casper inte alls gilla att domaren tog på honom efter mätningen.

Men till slut gick de bra men Casper hade redan tappat de glada, å jag va lite besviken på mig själv och på att ja inte tänkt på att träna det, så hans svans ville inte riktigt, men de blev ett excellent och det räckte för dagen, domaren sa "de va väldigt synd att han inte riktigt ville med svansen där i slutet, men det var mitt fel".


Efter Casper va de Foxans tur, yrvädret. hon som är ganska svår, hon brukar tappa gnistan efter ett tag, i början är de super kul men sen tröttnar hon rätt snabbt, men hon höll gnistan uppe hela tiden och de va så kul, ja lattjade upp henne som tusan och hon gick kanon :)
Excellent med CK

 


Happ.. då va utställningen slut för idag.. Vi skulle hem. på vägen upp kände vi hur bilen drog och typ bromsade själv, mamma sa bara "ja men de blåser nog" men vi märkte ganska snart att de inte vablåst.

så nu skulle vi till hotellet, startar bilen och typ alla varningslampor som finns blinkar. hehe "ooopppssiiiee" Vi åkte till en mack, å fick hjälp å släcka lampan sen åkte vi vidare.

Väl på hotellet, tvärsomnade jag, hade 40 graders feber och va helt däckad, sov tills de va dags att grooma hundar inför morgondagens tävling.

Såhär vacker blev Lova efter kvällens bestyr ;)

 


Söndagens utställning började i Kaos.
Casper vägra gå in i lokalen, han kändes helt konstig och osamarbetsvillig. (hej spökåldern) typ. ja mådde fortfarande as kasst . in i ringen med casper, han ville ingenting, inte ens ha köttbullarna.

Han som ja vanligtvis inte ens behöver rätta till fick ja lov att ställa han till rätta

 

Uppe på bordet ville han inte alls, de satt kvar sen lördagens tävling, han trodde domaren skulle äta upp han typ, när vi sprang så skulle han bara ut och svansen va inte alls sig lik.

de är konstigt för er som känner casper så är de här inte han, han älskar alla människor, han vill hälsa och pussas med alla. han har aldrig i hela sitt liv ryggat mot nånting nån gång. så ja va jätte besviken.

Det slutade med ett very good för honom. Och kritiken står det "behöver mer självförtroende för att få en rättvis bedömning"

Och jag håller med.


Foxan då? jo då. hon showade på som dagen innan, så sjukt taggad och peppad, hon va så rolig. Slutade med excellent med CK för henne sen oplacerad i bästa tik.

 


Och så va ju Lova anmäld också. lova är alltid väldigt peppad och taggad, nästan ibland lite "för" taggad :) men de är bara roligt tycker jag!

Lova traskar in, vinner öppenklassen med CK och placerar sig som 4:e bästa tik. Jag är såå nöjd med henne! Ser fram emot söndag då vi ska till västerås :)

 


Så de va sundsvall. och de va en trevlig resa, trevlig utställning men lite halv måttliga mellanmjölk resultat, man hade ju vela vunnit nånting när man ändå har med sig 3 bra hundar. men de va mycke fina hundar där så :)


Nästa kör vi västerås på söndag, Lova Casper och Foxy, dock får ja se hur Casper beter sig, är han som han va sista dagen i sundsvall stryker ja honom och bara försöker busa med honom där så han får en positiv bild av utställning igen och inte läskig.
och efter västerås börjar ju utomhus säsongen. LÄNGTAR!!! :)


Lova hälsar att hotell sängen va bäst ;)

 


borta bra men hemma bäst =)

   

Av Veronica Andersson - 23 april 2012 20:17

Att bloggaaaa...... faaan va kass motivation ja har =)

Svårt när man inte kommer på nåt bra att skriva, men har ju massvios med bilder att visa er.... :) så ja slänger upp=)


             

Av Veronica Andersson - 12 april 2012 22:12

Löshoppade Marco idag, han hoppa 110. duktig kille!!


Sen hoppa ja bana på Marsipan, eller ja bana och bana, första gången han hoppade på de viset. videon talar för sig själv. HAHA!!!


=)








 
 

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards