veronicaandersson

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Varför sälja?

Av Veronica Andersson - 4 juni 2012 10:28

ja den frågan får ja ofta...
Som många av er vet.. så är de inte gratis att ha häst... de kostar stallhyror, veterinär, hovslagare, foder, saker, föräkringar.. ja.. you name it.. de kostar.. mycke pengar varje månad.. Mina hästar kostar ca 3 tusen var, varje månad, alltså 6 tusen för båda. när man slår ihop allt som allt...


Och är man ensamstående med en dotter, 5 hundar... 2 hästar, sjukskriven... ja. då finns de inte mycke över.. varje månad har varit en kamp i ett halvår nu.. och nu har ja kommit till den punkten som ja visste skulle komma en dag... det är inte kul längre, ja vill inte ens åka och rida för det är INTE roligt... det känns bara jobbigt.. och då måste ja göra något. samt att jag ska flytta, till en lägenhet och på så vis måste ja stalla in hästarna i andra stall, och nära stan blir de helt plötsligt dubbelt så dyrt... vilket resulterar att det går inte...


och varför ja väljer att sälja marsi istället för marco??
ja den frågan är ju rätt simpel... ja klarar inte sälja Marco. ja har lovat honom att aldrig släppa honom, han har haft de sjukt tufft i sitt liv och är så speciell så ja tror aldrig han skulle bli långvarig i ett hem hos någon som inte förstår honom och hans ideér om hur livet ska vara.
För mig tog de typ 3 år att förstå mig på honom och än idag förvånar han mig varje dag.. och om ja inte hade haft de känslorna för honom hade ha gett upp för länge sen med honom..
Marsipan är en super häst.. perfekt egentligen för mig som VILL tävla dressyr... men som sagt, ja kan inte se någon annan äga Marco... han är min. han äger en del av mitt hjärta och så ska de förbli!!


Väldigt tufft beslut.. men ja känner att jag måste göra det här. för min dotter, min och hästarnas skull. jag MÅSTE tänka på mig själv för en gångs skull och göra något så jag och Jasmine får ett bättre liv med mer möjligheter!!


 


men jag skulle ljuga om ja skrev att de va lätt... de här är fan bland de tuffaste jag gjort!!

 
 
sara

sara

4 juni 2012 11:42

Usch alltid jobbiga beslut men man måste ibland tänka på sig själv!

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

4 juni 2012 16:13

Har min häst på annons också. Valet i kvalet hur jag skall göra. Jag låter helt enkelt rätta köparen eventuellt dyka upp, annars tänker jag kämpa. Men det är en dyr hobby som du skrev och jag får sån ångest när tiden inte räcker. Jag har också en underbar häst men som är lite speciellt och risken är att de bara far illa om ingen förstår dem. Det är ett skitjobbigt beslut !

http://kandel.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

6 juni 2012 14:47

Såg att annonsen var borta. Är han såld nu ??

Veronica Andersson

6 juni 2012 20:46

ja... han är såld

 
Ingen bild

Emmy

7 juni 2012 10:52

Tårarna rann allvarligt när jag läste det här. Så otroligt synd, och jag hade gjort vad som helst för att det skulle fortsätta vara du och Marsi. har följt er ganska länge, och jag har alltid tyckt denna hästen var så otroligt fin, och ni tillsammans är helt otroligt. Du är jättestark som gör detta. Verkligen otroligt stark, och jag förstår att det måste vara jobbigt, själv tvingas jag att ta bort min häst efter sommaren.. Finns alltid här om du vill prata, du är stark och klarar det här!! <3
// KaxMupp-2/Emmy Andersson på dayviews.

Veronica Andersson

7 juni 2012 13:30

Tack!!

 
Ingen bild

Amanda

7 juni 2012 19:36

Det här är så hämskt att läsa, åhh känns så tråkigt att inte se bilder och allt på er mer!
Men jag förstår att du det är svårt att få ihop allt när du är sjukskriven och allt vad det är, tråkigt men inte att göra.

Jag finns här om du behöver snacka, visst du är typ 7år äldre än mig men jag vill endå att du ska veta! Kram

Veronica Andersson

7 juni 2012 20:23

tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Andersson - 15 juni 2012 10:24


Håll tummarna idag kl 2!!!!  

Av Veronica Andersson - 14 juni 2012 22:13


ja just nu känner ja mest smärta... de gör ont. undviker marsipan så mkt de går. såklart pysslar ja om honom, men ja undviker att kolla på bilder, rida "ordentligt" osv.. allt för att "glömma" honom innan han ens har lämnat mig.... ja vet att annars ...

Av Veronica Andersson - 13 juni 2012 12:50

<a href> http://apps.vizibly.se/hooks/sv/like/189/36e4ed328c2fc40d1542b602a018d0d0246fa6e8/ </a href>   Rösta på finaste Marco =) ...

Av Veronica Andersson - 12 juni 2012 20:59

Tänkte skriva om min och Marcos tid tillsamans!   Allting började november 2008... Jag hade min andra ponny till salu och hon blev såld. Carizma. en New forest dam.iaf så satt ja och letade annonser hela dagarna.. ja ville ha en storhäst, en allr...

Av Veronica Andersson - 12 juni 2012 10:37


Kan man vara det?ja dricker fan obo'y typ... jämt? haha... som andra dricker kaffe dricker ja obo'y... men de är ju iaf gott.. :)   Idag ska ja rida, fast lite senare, först ska ja till läkaren å kolla igenom medicinerna så allt är okej. och ta m...

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards