veronicaandersson

Alla inlägg under december 2010

Av Veronica Andersson - 31 december 2010 20:36

Okej nu ska ja svara på en del frågor, börjar med dessa frågor och tar de andra en annan dag :)





ella:

kanske lite konstig fråga men hur mycket väger du och hur lång är du?:)


Svar: jag är ca 153-154, vet inte riktigt, och väger väl mellan 45-50 kg kan ja tippa på ;)


k:

Vad är det du söker när du vill ha en medryttare?


Svar: En tjej eller kille som kan rida känsliga hästar och känna av dom. En person som är mjuk i sin ridning och inte bara vill ut och kuta i skogen. som är mån om hästarna, sätter hästen som nr 1.


elin:

hur länge har du haft dina hästar ? :)


Svar:Marco har jag haft ca 2 år och 2 månader, Caramell 1 år gansa precis, och Marsipan bara 3 veckor ca =)


hanna:

hej!
tycker dina bilder du bar på bilddagboken är jätte fina :) , jag har en fråga, hur du kan ha råd med allt, när du har så många hästar o hundar och en liten dotter :) ? , skulle vara kul att få ett svar :) , tack i för hand. kram


Svar: Ja du, jag prioriterar mina intressen och min dotter framför mig själv, jag köper aldrig saker åt mig själv, förutom godis ibland haha ^^, lägger alla mina pengarrr på djuren + Jasmine. Sen brukar min mamma och syster köpa en hel del saker till Jasmine :)


Jenny R

en fråga: när flyttar du hit =)=)

http://caspadia.blogg.se


Svar: helst igår :)


Karin med flock


Haha, jag är så ego så jag frågar;
HUR tänkte du när du för första gången "skojade" om att Vera skulle hit?
Det blev ju så bra, men hur visste du.....?
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam


Svar: Efterssom jag vet hur bra Iza och Albin alltid haft det hos dig, och hur jävla bra du tar hand om dina hundar och hur kärleksfull du är med dom, kände jag bara att där ska Vera bo, hon förtjänar det :)

Slänger in en bild på Vera för er som inte vet vem det är, en hund jag ägde förut som inte riktigt trivdes hos mig, men som fick 1 kull med valpar och är världens underbaraste hund.

    



Lotta, leia & Zona:


Jag vill bara kommentera något, kommer inte på någon bra fråga men har du andra planer med dina hundar än utställning :)??

http://lottaoleia.hundbenet.se


Svar: Hihi, ja du. från början va de bara sällskap, sen växte mina tankar om att en dag starta kennel, en dröm som fortfarande finns, så tanken va ju valpar, men då min tik som jag ville ha till en början blev sjuk i både ögon och bakknäna så ligger allt på is ett tag, får se hur Lova utvecklas, men absolut vill jag föda upp mina egna hundar och visa dom och vara stolt att det är jag som fött upp :)


- Klara:

hur länge har du ridit?

Är det inte jobbigt/stressigt att ta hand om och rida två hästar om dagen utan hjälp?

Vad jobbar du som?


Svar: jag har ridit sedan jag va 2 år, alltså i 21 år.

Nej det är inte jobbigt, får i vanliga fall mycke hjälp av min mamma med pysslet i stallet.

jag pluggar till undersköterska, inriktning psykiatri/utvecklingsstörning.


lisa:

hej, jag undrar om du har pojkvän?
hur många har du haft sex med?


Svar: ja de kan man väl kanske säga :)

Oj, haha, vilken fråga, men ja kan säga såhär, mellan 10-100 :) haha.


 


 



Av Veronica Andersson - 30 december 2010 19:43

ja ni. bloggandet kanske inte är min grej? haha. inte bloggat på ett tag, får ju knappt kommentarer, inge kul då ju :)


men nu är det såhär att jag tänkte ha en frågestund =) fråga vad ni vill, som kommentarer, så lägger ja upp alla frågor och svarar senare :)

Passa på att fråga nu, jag svarar på alla :)


kramis.


 

 

Av Veronica Andersson - 20 december 2010 14:34

Jag vaknade ca 09.30 idag. ganska sent, men jasmine sov hos sin älskade moster, och ja. va vaken sent och kolla hästhoppningen igår.


Vakna, läste skolmejlen, hade fått en komplettering, alltså. den läraren är ju sjuk? ja har tydligen missat och inte skrivit massor som man skulle skriva med, även fast jag gjort precis vad som står, det står att vi ska utgå från en film, jag gjorde det, i minsta detalj, i hennes mejl skriver hon " du ska utgå från kursboken osv osv", de stod ingenting om kursboken i studiehandledningen, och förrästen skreb hon saker ja skulle komplettera som inte ens va med i uppgiften? och vet ni vad de svinigaste är, att hon döpte mejlet till " en liten julhälsning" vadå bara för att jävlas? jävla äckelf*tta.

ja. jag är arg.



Nu har ja nyss gått med hundarna och nu ska ja vänta på att millans söta lilla son ska vakna, för ja ska åka med henne ut i stallet, ska mocka och fixa åt hästarna, dom får nog vila idag, vill umgås med jasmine ikväll, tror att vi ska baka någonting, förslag på något lätt, och snabbt och gott? :)


Och ja. ni läste väl och den dramatiska rymdfärden dom hade igår? :) om inte, kolla in bdb från gårdagen :)


nä.... nu ska ja gå och byta om, kanske hinner jag klippa nå klor på nån hund medans ja väntar, alltid lika kul, dom skriker som om jag skulle ta död på dom, om jag ens bara håller i tassen. haha.. puckon. <3


Bjuder på en av mina favorit bilden från i somras, den ger sån kärlekskänsla. mina hjärtan.


 


samma hundar, fast när flameboy var valp, det va kärlek mellan dom redan då. fattar inte hur dom kan vara så fästa vid varandra, dom är verkligen som två kärlekspar!


 

 

Av Veronica Andersson - 19 december 2010 15:50

hur svårt kan det vara? Fan vad seg jag är på att plugga, ligger efter med en uppgift och den tar mig flera dagar? nu har ja kört fast igen. jag är fan inte lika smart som jag ser ut :D haha.



Jag satt och funderade ut lite planer, mina planer för Marsipan, undrar om vi ska försöka satsa på arab sm? hans kapacitet speciellt dressyr och mitt intresse. kanske kan bli nåt =) vore skoj.

Å andra sidan är mina nerver inte direkt gjorda av stål, men dom kan väl bli   


imorgon ska ja kanske åka    och köpa julklappar, visst är det mysigt med jul, men herregud vilken hysteri det är. julklapp hit och julklapp dit. så jävla tråkigt, och pank blir man också. stor DISS till hela vintern, men en liten hiss till julafton när den väl är här, familjen samlad, äter mat och myser ihop, ser barnen blir överlyckliga för dessa julklappar . men just allt runtomkring är jobbigt.



Nu till en liten läsarfråga.

vad vill i läsa om på min blogg? vad ska ja skriva om för att ni ska tycka det är skoj att läsa?   


en bild på mig och Murre :)

 

 

Av Veronica Andersson - 19 december 2010 14:01

ja idag skulle vi träna, blev inställt.

 Vi har ca 40-50 minuters skrittväg till ridhuset, bra uppvärmning för hästen, nära döden upplevelse för mig och Madde i det här vädret. vi kom bara en bit, sen frös vi nästan ihjäl, hästarna försökte vända hem och va allmänt irriterade på vinden och snön, så vi vände, red en kortis tur genom 1 meter snö hem, så dom fick pulsa genom snö istället, i skritt, bra för musklerna :)


Tråkigt att de inte blev träning, men vafan gör man... vi satsar på nästa gång istället. :)


nu ska ja plugga. sen ska ja laga mat till mig och jasmine, sen invänta Gossip girl och sen ridsport på euro sport :)


 



 


Av Veronica Andersson - 19 december 2010 09:03

ja glömde säga LYCKA TILL ALLA I STOCKHOLM IDAG!!!

Det är hundmässan 2010, jag skulle varit där, men blev aldrig så. men LYCKA TILL!



 

Av Veronica Andersson - 19 december 2010 09:00

Jaha nu är de morgon, igen :) hundarna står påklädda och klara för en promenad, jag är helt nyvaken och sitter här. haha ^^


nä. ska ta och gå ut med dom, i snöovädret. suck.. som en del vet är ja ganska trött på vinter, och den har inte ens börjat. lååååångt kvar tills man ser små tussilago i dikeskanterna.


Sen blir det iväg och träna, första träningen med Marsipan, spännande :)


hörs sen   




 

Av Veronica Andersson - 18 december 2010 23:50

jajjemen. såhär vart det. tillsvidare, vill ha på blogg.se sen, men faaan vilken svår sida? denna va lätt, och jag hade redan ett konto här, men ni kan ju igga de gamla inläggen ja satt upp. mohaha..


jaja. nu ska ja sova, nyss kollat hästhoppningen från London, ganska häftit tjejen som hoppa utan träns? bara bett i munnen. =)


En dag ska jag också vara en av dom :) (in my dreaaaams va) men drömmar är bra att ha, har jag hört. hihi..


natti.

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards