veronicaandersson

Alla inlägg under mars 2012

Av Veronica Andersson - 30 mars 2012 19:31

Imorgon gör Marco sin årsdebut på hoppbanorna, han ska gå 80-90 cm i gävle med Millan :)


ja är taggad :)

och marco är fiin =)

 




Hittade en bild från våran sista "tävling", då jag hoppade honom, 70 cm och vann den klassen för ponny, och millan vann för storhäst :)
En dag att minnas, vi ÄGDE! :)
Vi fick också en pokal men den syns inte för den höll madde i =)

 

Av Veronica Andersson - 22 mars 2012 21:50

Han har bliviti så sjukt fin.
Smakprov får ni här. ska blogga mer imorgon om passet och hur han utvecklats! och hur jag jobbar med honom just nu =)


   

Av Veronica Andersson - 22 mars 2012 21:44

Många undrar. nu ska ja svara.




Undrar varför du inte tävlar dina egna hästar ? Är inte de själva poängen med all träning. Skulle aldrig lägga ner massa tid på att träna mina hästar och sen låta någon Anna. Ta cred på tävlingsbanan. ?!?


Såhär enkelt är det. jag är för feg :) jag vågar inte hoppa en bana på 90 som är lägsta för häst, ja gillar att hoppa hemma, men tävling och alla nerver funkar inte för mig. därför tävlar millan mina hästar tills ja känner mig trygg och DOM är trygga och lite mer erfarna på tävlingsbanorna :)
Men tanken är att ja ska ut och tävla.. så småningom när ja inte är så jävla feg.. :)


jag klarar klubbtäclingar och sånt. men blir satans nervös då också.


 
  


och detta år SKA jag ut på dressyr banorna. Så är det bara :)

Av Veronica Andersson - 19 mars 2012 14:29

Ja är såå hoppsugen. nu vill ja ha sommar så man kan hoppa ordentligt.


den 31 mars ska vi till gävle, Millan ska tävla på mina grisar :) ska bli kul å se.

Vilka ska dit? =)

     

Av Veronica Andersson - 16 mars 2012 08:31

i förrgår red ja lite dressyr på Murrenburren. Han va så sjukt fin. han har blivit så sjukt underbar så ja kan knappt fatta de själv =)

Vi träna mycke övergångar och tempoväxlingar, och galoppen satt som smäck!!

 Bildena får tala för sig självt :)


           



hinner inte ladda upp fler nu. men fler kommer senare =)

Av Veronica Andersson - 15 mars 2012 17:35

Idag gick ja en promenad på 1 timme med hundarna, gick mest på torkade grusvägar och asfalt, för att kanske slippa bada 4 st hundar när ja kom hem ;)
Men... ja. 1 timmes promenad resulterade 2 timmars pälsvård med herr vit, dom andra räckte med att duscha tassarna, vilket ja är väldigt noga med OM dom blir smutsiga under promenader.
Men casper åkte i badet helt, blev badad med sitt schampoo och sedan en inpackning i pälsen, fönad och sen trimmade ja honom när ja ändå va igång :)

Och visst blev han vacker?

Världens finaste!!


       

Av Veronica Andersson - 14 mars 2012 22:23

"Men att kinesen har mer hår är ju inget den mår dåligt av & som går att jämföra med ex bulldogg, schäfer shar-pei osv.. Det hänger på ägaren, om man tar bort håret humant.
Sen så undrar jag, om du har så mycket emot dom överpälsade kineserna varför du stöttar den aveln? Din hane från Martha är ju väldigt väldigt hårig..."



För de första måste ja fråga vart du har läst att ja har emot de överpälsade? tror du på fullaste allvar att ja skulle äga 2 st "sk håriga nakenfisar" själv då?

Jag tycker dom är helt klart de snyggaste kineserna, de är dom som ser ut som små ponnys och hur vacker är de inte när cresten och sockarna bara flyger när dom svävar fram?

Jag har en sk nästan true hairless också, hon har hår där hon ska ha, perfekt behåring, trimmar henne ca 2 ggr om året, max, och sedan de 2 hårigare nakenfisarna, jag är varken för eller emot de överpälsade.. för två super håriga nakenfisar kan få riktigt, riktigt nakna... de har ja sett själv ;)
även tvärtom, en supernaken kan få super håriga valpar. så jag tycker att de finns viktigare saker att tänka på än hårighetsgraden inom chinese crested aveln, tex alla dessa sjukdomar som en del rent utav skiter i och avlar ändå.


Däremot  är de ju precis lika mkt fel att avla på FÖR nakna isåfall? Efterssom ras standarden står det "Hos den hårlösa skall den typiska huvudtofsen ("crest") helst börja vid stopet och smalna av mot nacken. En lång och ymnig huvudtofs är att föredra, men en gles kan accepteras."


Då tycker jag att det är lika fel att avla på dessa super nakna som de är att avla på de håriga.

och även lika fel att avla på dåligt pälsade/överpälsade puffar!

Men nu är de såhär att ja har ingen kennel, (än) . planerar att skaffa nu för nu efter 7 år med rasen känner ja mig redo.

Och Hur menar du att ja stöttar de håriga genom att ja har flame??
ja har aldrig och kommer aldrig avla på Flameboy, så på vilket sätt stöttar ja då den överpälsade nakenhunden? ;) Nyfiken hur du tänker där.

och ja flame är hårig, men inte "väldigt, väldigt" hårig som du uttryckte det, han va en 4:a som valp, men nu skulle ja nog sätta han som en 3+:a kanske på nakenskalan, han har hår på ryggen och låren, men ingenting nästan på sidorna. och de över ryggen är glest!!!



Dessutom vet ja flera champions både tikar och hanar som slår Flameboy med hästlängder med päls, och tål att påpeka att de är gentestade nakna!
Så... kände att ja ville svara utförligare på denna kommentar!


 

Flameboy, the one and only!!!
Och jag kan förstå folk som säger " åh han måste vara skit hårig" för han ger sånt intryck, för han är så "maffig" men ja kan tala om för er att han är inte alls lika hårig på kroppen som folk tror, han är inte ens hälften så hårig som många andra, som sagt!! :)


och här är lillbus, perfekt behåring!!

 

Av Veronica Andersson - 14 mars 2012 16:53

Okej... Nu ska ja förklara för er. hur jag gör iordning tex flameboy för en utställning, gäller samma för Lova.
 jag börjar alltid med att trimma dom med en wella contura, sedan badar jag, använder oftast k) schampoo och balsam, smörjer in hela hunden med lavendelbalsam och sedan rakar jag med en rakhyvel ja haft ett tag, den är super och har aldrig fått några skadotr på huden på någon av mina hundar av den, när ja badat dom tar ja upp dom på bordet, borstar, fönar dom torra, Ibland om jag känner att de behövs, plattar ja svans+crest, dock behöver ja sällan det när jag fönar!

Om ja känner att ja missat och dom har stubb tar ja en braun rakapparat och drar med, dom är också super enkla och skadar inte huden alls!

När ja är klar så har ja aloe vera kräm och smörjer in hela hundarna med och låter de torka in i huden, ja brukar även borsta deras tänder extra noga med en mjuk hund tandborste, ( de gör ja ca 3 ggr i veckan men extra noga innan tävling).

Men de gäller ju att man är försiktig, va man än gör, deras hud är känslig, lika din!


och ca 4-5 dagar innan klipper ja klorna.

så fixar ja mina hundar till tävlingar!! :)
Några frågor?

 

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards