veronicaandersson

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

hund vs katt avel. forts.

Av Veronica Andersson - 2 november 2011 19:09

okej ja fortsätter.
ja vet ju såklart de många skrivit att schäfrar finns i "bruksmodell" och "showmodell" men ja tycker att dom endast borde finnas i bruks, en brukshund kan väl också bli showig ;)


Nåja, i hela mitt liv har ja vela ha en siames. ja tycker dom är vackra, härliga och helt underbara, men ju mer och mer ja ser uppfödares katter, ju mindre gillar ja vad som håller på att hända med rasen.
jag förstår att de vill avla på deras långa näsor, och lite större öron, osv, men det borde väl finnas en gräns?något mitt i mellan?

(ja drar absolut inte alla över en kam, ja har sett många som föder upp fina katter också) men många ser bara... konstiga ut?

 


Lite samma sak med perser. vi har haft många perser, mammas gamla vännina hade uppfödning av dom, men de va innan hysterin "kortast nos vinner" . Jag minns perser som en mysig ras, fin ras, mycke päls jobb men otroligt vacker och fin.

 
Ser man bilder på kattungar och avelsdjur idag blir man nästan gråtfärdig, tycker folk verkligen att det är SNYGGT när nosen går innanför ögonen? när katterna knappt kan andas för att dom knappt har några luftrör? alltid ögon och infektioner i ansiktet? nej... ja gillar det inte. jag skulle aldrig köpa en Perser idag, och det är endast pga att ja skulle aldrig klara se min älskade vän lida som många gör.



Över till pekingese och lite hundar då. alla minns väl klippet på pekingesen som vann crufs, som inte ens klarade springa i stora ringen för den inte fick luft? den VANN? kan ni tänka er, att den vann, snacka om att skönhet går före hälsan, om det nu är en skönhet å se. ja mådde bara illa.

Sänder med detta you tube klipp, för er som är intresserade, inte de ja menar, men detta är ett annat ganska intressant.


ja. jag blir bara ledsen, ja undrar hur avels på djur ser ut om 30 år. törs man tänka?

 
 
Karin med flock

Karin med flock

2 november 2011 19:33

Man vill bara GRÅTA när man ser dessa totalt sönderavlade djur. VAR ska det sluta??????
KRAMAR

http://kakaspack.weebly.com

 
Ingen bild

Sanna Andersson

2 november 2011 19:38

Ja, håller med den där uppe. Man vill bara börja gråta.
Varför på hundar t.ex ligger inte MH test i högre klass än utställning och show...

 
Ingen bild

Jenny

3 november 2011 11:21

Usch det är så hemskt. SKK har ju som tur va i alla fall tagit fram regler för domare nu om att de ska ta hänsyn till vissa saker hos raser, typ om deinte kan andas och så. Många domare säger ju bara att de dömer fram sånna extremer för att andra gör det. men det är sjukt, man vill ju ha en frisk hund tycker jag...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Andersson - 15 juni 2012 10:24


Håll tummarna idag kl 2!!!!  

Av Veronica Andersson - 14 juni 2012 22:13


ja just nu känner ja mest smärta... de gör ont. undviker marsipan så mkt de går. såklart pysslar ja om honom, men ja undviker att kolla på bilder, rida "ordentligt" osv.. allt för att "glömma" honom innan han ens har lämnat mig.... ja vet att annars ...

Av Veronica Andersson - 13 juni 2012 12:50

<a href> http://apps.vizibly.se/hooks/sv/like/189/36e4ed328c2fc40d1542b602a018d0d0246fa6e8/ </a href>   Rösta på finaste Marco =) ...

Av Veronica Andersson - 12 juni 2012 20:59

Tänkte skriva om min och Marcos tid tillsamans!   Allting började november 2008... Jag hade min andra ponny till salu och hon blev såld. Carizma. en New forest dam.iaf så satt ja och letade annonser hela dagarna.. ja ville ha en storhäst, en allr...

Av Veronica Andersson - 12 juni 2012 10:37


Kan man vara det?ja dricker fan obo'y typ... jämt? haha... som andra dricker kaffe dricker ja obo'y... men de är ju iaf gott.. :)   Idag ska ja rida, fast lite senare, först ska ja till läkaren å kolla igenom medicinerna så allt är okej. och ta m...

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards