veronicaandersson

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Veronica Andersson - 7 december 2011 21:07

Närmare 600 besökare idag!!!! WOW!! =)


Tänkte presentera min hästar lite för er som är nya och nyfikna :D hihi!!


Börjar med min ögonsten!


 

Marco. En underbar valack, född 2002. är av rasen KWPN, holländsk import, inte varit så bra behandlad tidigare, blir väldigt lätt stressad och kan vara extremt svårriden när han sätter den sidan till, troligen d-ponny men uppmätt som storhäst, tävlad upp till 90 cm, dock inte med mig, är för feg än så länge =)


  han är en ögonsten, min bästa vän, våran resa är fantastisk, ja köpte honom för 3 år sedan, omusklad och knappt riden mer än i alla gångarter, men ja blev kär, och så blev det!! =) Ångrar inte en sekund att ja köpte honom.

detta är en bild som visar hur han så ut efter 4 månader hos mig, och i somras, 2½ år hos mig.

 



Marsipan  , Arabiskt fullblod med full stam.

född 1999, 158cm., varit avelshingst i danmark tills han va 9-10 år, sedan kom till sverige och blev ridhäst, nu är han min dressyr häst, vi ska ut på banorna nästa år och tävla :)


 

han är en bussig häst som tyvärr sträckte sig i hagen i höstas men är på repningsvägen och skrittas ca 15 minuter om dagen, ska snart igångsättas och börja travas lite grann =)
en speciell häst som drar blickarna till sig.

   

     


de va lite info om mina hästar!
Imorgon kan ja presentera mina andra 4 benta vänner, dvs våra 5 hundar, och även mig och min 5 åriga dotter!

Av Veronica Andersson - 7 december 2011 19:51

bilderna.. ja delar upp dom i två omgångar så de inte blir jobbigt å titta på =)


 

Marsipanen fick också prova sakerna =) han skrittades bara som vanligt. han har blivit så sjuuukt pigg och glad, kan knappt vänta tills ja ska sätta igång honom igen :)


                 



ja tänkte Presentera mina pållar sen också =) Om Ni vill =)

Av Veronica Andersson - 7 december 2011 16:36

Många tror väl attja härmar dressyrmupps ingrid, men näe... ja såg de blå schabraket och lindorna redan i somras på strömsholm, men gubben som sålde tog inte kort, därför kunde ja inte köpa det då, och så hitta ja de i globen, och hitta även de oplanerade pannbandet :)
Så nu vet alla de =) Hade egentligen vela ha lila också, men de får bli nästa gång :)


och kul förrästen att Marco blev veckan outfit på deras blogg :D


 

Av Veronica Andersson - 7 december 2011 16:21

Vilka kommer? Stockholm internationella hundutställning, ja och lova åker redan imorgon till stockholm, måste ladda, vi ska sova hos christina och hennes familj...


ja är lite nervös, men ja är taggad till 1000. ska göra mitt bästa för att visa hennes bästa sida!!
Är ju 140 hundar anmälda i just chinese crested .. :)



och vi har förberett oss i flera månader :)
vilka kommer dit? :)


 

Bilden är efter vallentuna när Lova tog sitt första cert =)

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards