veronicaandersson

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Veronica Andersson - 25 april 2011 22:37

Lova lite mer än 9 månader. jag blir mer och mer kär. hon är min drömtjej!!!

 

Kan inte tacka Mireille nog för den här underbara tösen!

Av Veronica Andersson - 25 april 2011 22:11

Tänkte skriva lite om varför ja valde denna ras, och fördelar och nackdelar =) kom ihåg, detta är MINA åsikter :)


jag hittade bilder på kineser första gången när ja ca va 13 år. fastnade direkt för ja tyckte de såg ut som små ponnys :) Tjatade länge på mamma, hon tyckte de va otroligt fula och villa aldrig ha "småhundar" sa hon, då hade vi huset fullt av belgare :) (belgisk vallhund).


Efter några år fick jag min första nakenfis. Taijan Dreamer POlly pocket. tyvörr stannade hon inte hos oss så länge pga olika omständigheter, men jag fick Lillbus istället, som är pollys dotter :) sen har det bara rullat på, har haft en del nakenfisar innan min flock blev lugn och trygga med varandra, bla. vera, en underbar tjej som numera bor hos underbara Karin i gävle, och Honny, en supersöt tjej som inte alls funkade i min flock. och nu har ja ju 4 st. lillbus, Hennes make Flameboy, deras piga Alde, och lillbitchen i huset, Lova :)


Vi börjar med fördelarna med den här rasen.

Dom är extremt underbara, dom är inte alls som "hundar" , dom älskar att mysa, lika mycke som dom älskar att vara ute och få aktivering, det är en sällskapshund med mycke egen vilja, vill dom inte lyda, så lyder dom inte, medans 2 sek senare kan dom vara världens lydigaste, osv, ALLT ska ske på deras villkor, lite kinesen i ett nötskal, som jag lärt mig:)
Dom är väldigt lätta att ha och göra med, och så skadar det ju inte att de är den vackraste rasen på denna jord ;)


Nackdelarna jag ser hos kinesen är att det finns lite sjukdommar i rasen, ögonproblem, ofta hudbesvär, och  lite halvtaskiga tänder. Och sen måste jag säga att jag tycker det är sorgligt hur folk avlar på dessa djur. blandar och korsar hej vilt, avlar på vad som helst osv, allt för pengar. synd om djuren. Det är synd. men men.


Sen måste jag bara få skriva, många frågar mig om de är lättskötta efterssom det inte har päls. och njae... dom ska badas 1 gång i veckan, smörjas, trimmas osv, sen har vi den håriga varianten, powder puff. som kräver en enorm pälsvård. så jag skulle inte påstå att de är mer lättskötta än en "vanlig" hund, snarare tvärtom! :)


slänger in lite av dagens bilder. vill ni se fler så finns det en hel drös :)


           

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards