veronicaandersson

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Veronica Andersson - 19 augusti 2011 19:09

Har för mig ja har skrivt de förut, nån gång =)


Men.. allt började när ja va 14-15 år, såg en nakenhund på internet, av någon konstig anledning, och hästbiten som jag är sa ja bara "WOW" de såg ju ut som små ponnysar, med den långa manen, de s tora "hovskäggen" och den fluffiga svansen, ja sa till mamma bara. :- mamma, en sån ska jag ha, en vacker dag ska jag ha en sån hund.

Vi hade belgiska vallhundar då, Zelda och Oskar, och mamma som alltid haft hundar av stor ras och uppfödning av sankt bernad blev ju helt paff och sa att några små skithundar kom inte in i vårat hem heller :) aldrig sa hon.. de va ju inge hundar..

En bild på Oskar och Zelda!
 


Tiden gick, och ja lyckades övertala mamma att ja skulle få en liten hund, så de blev tingeling, ja köpte henne för egna sparade pengar, en blandis mellan chihuahua, papillon och jack russel, en liten bitch.

oskar tålde inte den lilla, och han började bli gammal, så han fick flytta till min syster, och Tingeling levde livet, men drömmen om dom där nakna fanns ju ändå, trots allt så va de ju inte en liten chihuahua liknande ättrig bitsk liten sak ja ville ha, de va ju faktiskt en naken hund, men  lång "man" och stor svans...

bilden är på Tingeling som valp.

 

Nåja, vi flyttade från Årjäng, till Sala, och ja fortsatte visa bilder på nakenhundar för mamma, hon gillade dom inte.. men ja såg ändå att hon tyckte som va söta...

en dag kom ja hem från skolan, hon sa att vi skulle åka å kika på hund. jahaaaa va skoj, undra vad de va nu hon hade hittat, och gissa om ja blev glad när hon sa att de va en NAKENHUND!


Vi kom till uppfödaren som hade 2 tikar dom skulle placera om, och ja såg ett helt halv med nakenhundar, speciellt fastnade jag för en, Shaggy, Som faktiskt är Lillbus pappa.

Men vi valde att ta hem Polly, inte alls den kines jag drömt om, men med lovord från damen som hade henne så hoppades ja att hon en dag skulle bli den lilla "minihästen" :)

Polly va en otroligt go tjej, men ja kunde ingenting om rasen, visste inte att man va tvungen att trimma hunden för att den skulle vara sådär otroligt vacker som ja sett på bild, och Tiken vi tog hem, blev aldrig den där vackra, drömmen som ja dröm om, hennes öron började hänga, nosen växte ihop,. och ja blev ganska besviken, för att min dröm som äntligen gick i uppfyllelse inte riktigt va som ja tänkt mig, men ja älskade såklart polly ändå, hon va söt..

Bilderna är på Polly.

   


Tiden gick, vi hade polly på foder, hon skulle paras, och till min stora lycka med SHAGGY!
Men ja hade tappat lite gnista just nu, de va kul med att hon skulle paras, men de va ju inte våra valpar.

tiden gick polly blev fet som en gris, och hon födde 11 valpar, rekord på kineser på den tiden. 9 levande. och där i den kullen, föddes min allra största självfrände i mitt liv idag, LILLBUS. Lillbus låg kvar i magen, längre än de andra valparna, därför va hon inte helt frisk när hon va valp, dom kallade henne ful, snorgärs, snoris, lillskiten sa att hon va lika "ful" som en chihuahua, och vem kan mottstå henne då? lilla snörvlan som snörvla och snora, knappt hälften så stor som sina syskon. jag kunde inte.

Vi köpte Lillbus, tog hem polly och Lillbus, de hade varandra, och ja hade fått min bäbis, min dröm, mitt allt, ja va även gravid vid denna tid.
mamma och jag bestämde att vi skulle byta, ja fick lillbus, och hon fick Tingeling :)

    

Bilden är på lillbus och Polly.


de blev lite tjaffs mellan uppfödare och mamma, vi lämnade tillbaka polly, efterssom vi bara hade henne på foder, och Lillbus fick stanna efterssom vi betalat hela henne, vilket va väldigt synd, då POlly va en underbar tös.


lillbus växte och stod i, hon va som min bäbis, ja måste erkänna att ja skämde bort henne, men just då, visste ja exakt vad som menades med att hunden är människans bästa vän, lillbus va som mitt barn, ja behandlade henne som mitt barn, hon va helt underbar  och ja va helt kär, totalt fast vid henne.

Lillbus mammas hjärta.

      


och på den vägen är det... efter lillbus köpte vi vera, en tik som va väldigt mysig, men efter att ja påökade hundar och skaffade även flameboy så trivdes inte vera hos oss längre, och fick flytta till min vän karin.


   

Flameboy kom in i livet när lillbus va 1 år ungefär, vera fick en kull valpar hos mig, efter de kom Alde, och sen en tik som heter Honny som ja tyvärr lämnade tillbaka, och till sen lova, sen Små grabbarna... så har de gått till. min väg med nakenhundar :)

     

Hoppas ni hade en trevlig läss stund =)


Finns sååå mkt att berätta om dessa varelser. men de blev ganska långt ändå =)

Av Veronica Andersson - 19 augusti 2011 15:16

snart bär de av till stallet. Marsipan harju gått rätt hårt nu så han ska få en lugn skritt promenad, Marco ska kollas igenom på lina i padocken, mest skritt och trav för han med, alltså inget märkvärdigt.



varit i sala å handlat inför söndag, för då åker vi ju till norrköping på utställning :) ska bli kul.

men är rätt nervös..

va vill ni läsa om? har ni nå skriv tips?


bjuder på en bild av världens vackraste Lova.

 

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards