veronicaandersson

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Veronica Andersson - 9 mars 2012 20:11

Hur jag tränar mina hästar...
jag tycker det är väldigt viktigt att variera, både ridsätt och underlag, ett veckoschema för mina hästar kan se ut ca såhär.


Måndag: Lugn skritt tur

Tisdag: Vila

Ondsdag: jogging + skritt + klättra

Torsdag: hårdare pass ute, tex konditionspass osv.

Fredag: Lugn skritt tur eller longering över bommar

Lördag: dressyr

Söndag: dressyr-hopp


Självklart får dom ibland vila mer, ridas ut mer osv osv... men ungefär såhär kan de se ut, vissa veckor longerar ja ingenting, andra 1 gång, ibland går ja bara ut och går, andra inte. så som sagt de kan se jätte olika ut, men ungefär såhär!





hur tränar ni era hästar?



   

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards