veronicaandersson

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Veronica Andersson - 8 februari 2012 22:47

kan slänga upp filmen från träningen för sarah när ja ändå håller på :)

Som sagt, han kändes ganska fin. hade kunnat gått bättre om hans matte varit lite mer fokuserad :)

Och galoppen fokusera vi mest på mig, för han vill gärna sakta av så fort ja sätter mig djupt i sadeln, därav att ja ofta halvstår i galoppen, vilket ja SKA sluta med nu, för ja ska kunna sitta på rumpan även när han galoppar, så de så :)

här kommer lite bilder, + filmen längst ner, hoppas den funkar.

       





Av Veronica Andersson - 8 februari 2012 22:31

ja det är en historia för sig... eller hur?
ibland tappar man liksom all motivation till att blogga? gör ni det?
Men ja kan göra ett nytt tappert försök att börja igen. hihi.

Mycke har hänt, hästarna utvecklas, jag blir bara stoltare och stoltare över båda grabbarna, Marco som har sin enorma personlighet och ett hjärta av guld, men som är extremt svår att hitta knapparna på, slutar aldrig förvåna mig, han som studsar och busar varje dag, idag när vi verkligen såg 2 st vargar (!) på åkern breve, står han snäll som ett lamm, och bara tittar, snacka om go liksom. Då som en häst kanske borde flyga i luften och bli rädd. näe. de bryr han sig inte om, han är för osmart för sitt eget bästa tror ja. hihi.
Här är en bild från våran "vargspaning" tur imorse. de va såå mysigt.
 

Mobilbilder is the shit, eller hur var de där nu ;) Aja, vem orkar dra med sig kameran ut när man ska rida liksom... inte jag, iaf inte varje dag tss* :)


Marsipan går framåt, han är bättre ön någonsin, tränade för sarah förra helgen, och han kändes kanonfin, lite bångstryig men de tar ja på mig, ja va lite okoncentrerad efterssom ja precis innan vi skulle åka fick reda på att min syster åkt in å skulle föda barn :) Så även ett grattis till mig som blivit moster :)
Nåja, ja fick mycke bra tips, som vi tränar på, han är ju lite "seg" emellanåt, så tränar honom mest på uteritter nu, länger, kortar, galoppfattningar från skritt, sen halt. osv osv, de funkar jätte bra, ja vill att han ska kunna gå avslappnat och inte spänna sig som han kan göra ibland.
Imorgon ska vi rida lite seriösare ridpass, får se hur de går. ska iaf bli kul, Madde ska nog med me kameran så bilder lär de bli :)

   


och Lovan ögonlystes idag också. efter all otur ja haft med dessa hundar så är hon ögonlyst UA!!!!!
Så nu ska de planeras valpar så småningom!!! Ska bli kul... äntligen :)



Nu ska ja lägga mig. men kommer uppdatera imorgon, har en hel del ideér som ja vill dela med mig :) Huvudet är fullt med härliga inlägg. så håll utkik :)

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards