veronicaandersson

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

onsdag, älskade onsdag

Av Veronica Andersson - 31 augusti 2011 18:31

idag är de onsdag, de betyder.. lill lördag, lill lördag betyder, goodis =) ( ja jag är en godisgris) :)

men. har fått några önskemål både på privat medelande och kommentarer.
ett av dom va att ja skulle skriva om mina 5 hittils svårate beslut i mitt liv.. Det kan ja göra nu medans ja ändå väntar på att min dotter ska komma hem =)



De allra svåraste beslutet va nog när ja va gravid första gången.. ska man behålla, eller ska man göra abort? ja är emot abort, men ja va bara 18 år och i min vildaste tid. va ja mogen? eller behövde ja mer tid att vara "ung och dum".

Jag valde att behålla, som ni förstår ;) och det ångrar jag inte en sekund, hur man mognar under en graviditet och hur man automatiskt sätts in i en mamma roll är ofattbart. Det är de svåraste och BÄSTA beslut jag tagit!

 

Jasmine 3 dagar gammal och redo för hemfärd :)

Andra beslut som varit svåra är att välja bort hästar, den svåraste hästen ja varit med om är Gizzmo, j älskade honom, vi va som gjorde för varandra, MEN, ja hade inte möjlighet att träna honom som ja va tvungen, ja grina i flera dagar och än idag när ja tänker på våra stunder tillsamans!
 

Gizzmo, bara timmar ifrån att lämna mig.


Ett annat svårt beslut är att lämna ifrån sig Star, min C-ponny ja hade, en otroligt divig, bitchig märr, men min bästa vän genom en jobbig tid, ja ägde henne i 10 år, men när hon inte ens klarade en skritt tur utan att bli halt, bestämde ja mig för att ge bort henne till sällskap. Men det va tufft. ja saknar henne så de gör ont, och att se henne varje dag när ja åker förbi hennes hem gör ondast, ja vill inte hälsa på, sista gången ja hälsade på kom hon i full galopp och gnäggade, efter de känner jag att de är bäst för oss båda att inte ses. :(

 

Star!


Ett fjärde svårt beslut är Alde..
Min dröm är kennel, för att ha kennel måste man ha hundar som man kan använda i avel, för att hundarna ska kunna gå i avel måste dom va friska, och bra i alla samanhang.
Alde va perfekt, hon va snygg. hon va underbar i temperamentet, hon gick suprt på utställningar, MEN, hon har patella och GKF, glaskroppsframfall. en ögonsjukdom.

Vilken ledde till att hon inte ska användas i avel. och då kom det till en punkt då va va tvungen att välja.. ha henne kvar, och inte kunna ta valpar och ha kennel som ja ville, eller låta henne flytta och jag skulle köpa en annan tik och hoppas på de bästa, ja köpte Lova, och lät Alde flytta, det va ett tungt beslut, men ja träffar henne ganska ofta och det är min kompis som har henne nu =)

 

Mitt femte svåra beslut va för några år sedan, när jag fick välja bort ett drömliv med en kille, pga avstånd och ingen kunde flytta!


Vill dock även skriva att ja har de bra nu , så tiden läker alla sår :)

Hoppas de va en kul läsning:)

 
 
Sandra

Sandra

1 september 2011 13:48

Du inspirerar mig ännu mer. Du verkar ha gjort kloka val i ditt liv =) Hejja dig

http://dvargpinscherligan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Andersson - 15 juni 2012 10:24


Håll tummarna idag kl 2!!!!  

Av Veronica Andersson - 14 juni 2012 22:13


ja just nu känner ja mest smärta... de gör ont. undviker marsipan så mkt de går. såklart pysslar ja om honom, men ja undviker att kolla på bilder, rida "ordentligt" osv.. allt för att "glömma" honom innan han ens har lämnat mig.... ja vet att annars ...

Av Veronica Andersson - 13 juni 2012 12:50

<a href> http://apps.vizibly.se/hooks/sv/like/189/36e4ed328c2fc40d1542b602a018d0d0246fa6e8/ </a href>   Rösta på finaste Marco =) ...

Av Veronica Andersson - 12 juni 2012 20:59

Tänkte skriva om min och Marcos tid tillsamans!   Allting började november 2008... Jag hade min andra ponny till salu och hon blev såld. Carizma. en New forest dam.iaf så satt ja och letade annonser hela dagarna.. ja ville ha en storhäst, en allr...

Av Veronica Andersson - 12 juni 2012 10:37


Kan man vara det?ja dricker fan obo'y typ... jämt? haha... som andra dricker kaffe dricker ja obo'y... men de är ju iaf gott.. :)   Idag ska ja rida, fast lite senare, först ska ja till läkaren å kolla igenom medicinerna så allt är okej. och ta m...

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards