veronicaandersson

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Veronica Andersson - 13 mars 2011 20:02

Extremt svårt att välja men..


Vinnaren av Veckans häst ärZoefy. Ägaren till denna kille är Melina Jäderblom. @eques på BDB

, tyvärr ingen bloggadress med.


Anledningen till att jag valde dom som vinnare är att hon verkar jha gjort ett grymt jobb med ponnyn.

Detta är motiveringen hon skickade med. hoppas de är okej att ja sänder med den :)


Jag vill anmäla min ponny Zoefy till veckans häst :) 
Motivering: 
När jag köpte min ponny var han 4 år, säljaren sa att han var inriden, guda snäll och verkligen en stabil ungponny! 
Vilket visade sig vara helt fel, ponnyn som skulle vara en snygg ståtlig ponny, var tanig rädd och helt ohanterad..
Men jag ville verkligen få det att fungera mellan oss! 
Jag kämpade med att vinna hans förtroende då han var rädd bara man tog på honom täcket, eller gick bakom honom..
I ridningen var han galen, bockade som ett tok och vart fort ponnyn som alla spred ryckten om..
Efter att jag haft honom i 2 månader började jag förstå att han var en otroligt svår ponny, och jag visste inte längre om jag klarade av det jobbet han krävde..
I samma veva kastade han av mig och jag landade så illa att jag bröt armen..
Efter det, blev allt värre, jag blev livrädd för min egna ponny.
Det vart värre för varje dag som gick, till slut vågade jag inte leda honom ifrån hagen..
Han var ute på annons men vi fick inget svar, och det var ingen som ville ta emot honom på tillridning.

Men genom en slump fick vi tag på en vuxen tjej som började rida honom, och han började sakta att bli till en "normal" häst.
Sakta men säkert försökte jag att komma upp i sadeln igen, och nu efter 1 års kämpande har vi hittat varandra, jag litar på honom till 100%.
Vi galopperar ute i skogen i bara halsring, med full kontroll, bocka gör han inte alls längre och vi är verkligen bästa vänner jag och Zoffe! 
Därför tycker jag att han förtjänar att bli veckans häst, för han är en riktig kämpe som nu gör allt för att få mig nöjd, för att jag ska bli glad! 
Han har inte haft det lätt i livet, men vi räddade varandra♥
 
Så dom vann veckans häst denna vecka! :)

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards