veronicaandersson

Alla inlägg under september 2011

Av Veronica Andersson - 15 september 2011 19:46

Tobbe trollkarl och spöket casper har varit lösa idag, Tobbe va nybadad och lite trimmad så de blev kameran på de :)

Tobbe har växt på sig mycke bra, han blir nog inte så mkt högre, nu hoppas ja bara han kommer jämna ut sig, då blir han perfekt :)


Imorgon åker ja till stockholm, till tobbes och caspers uppfödare, ja ska sova där till söndag, åka med till högbo, båda dagarna, Lova ska ställas på söndag :) spännande =)


bjude rpå lite bilder =)


                             

Av Veronica Andersson - 15 september 2011 13:00

Hästarna va riktigt busiga idag =)

tog av dom täcker för att de skulle få öufta sig lite, och de bara sa poff så hade ja två ädla springare i hagen som sprang och sprang =) lyckliga!! :)


                                     

Av Veronica Andersson - 15 september 2011 10:29

Är rädd för allt ja skriver nu bara blir tråkiga inlägg... för ja är tråkig just nu,. marco är inge vidare, marsipan är halt (troligen sträckt sig i hagen).


ja känner att ja inte har så mkt att berätta, men ja ska ut till stallet nu, kameran ska med så kanske ja kan bjuda på några mysiga hagbilder iaf :)

Av Veronica Andersson - 14 september 2011 21:35

Bloggen börjar dö ut =)

ge mig motivation =)

Av Veronica Andersson - 11 september 2011 18:45

haha. idag under våran promenad, följde madde och ponken med, när dom galopperade blev marco så puigg så han börja dansa brevid mig :) så söt, och sen när vi sprang lite sprang han och blåste uåå sog och i världens dressyr form=) så snygg :)
tur att kameran va med :)
ja tror han börjar tröttna på att aldrig få göra någonting mer än ut å gå, längtar tills på onsdag när vi ska till strömsholm. får se va den dagen bjuder på för överaskningar.


Nä nu ska ja göra kvällmat till jasmine :)
Bjuder på lite bilder från idag=)


       

Av Veronica Andersson - 8 september 2011 21:32

Hittade två video klipp på Lillbus när hon va valp=)
Alltså snart 5 år sen =) den stora hunden på bilden är Lillbus mamma, Polly :)



 



   

Av Veronica Andersson - 8 september 2011 14:30

Vart köper ni era rid byxor? och vilket märke gillar ni bäst?
Jag har ofta mountain horse, på mina svarta och mina röda och de vita, och även mina blåa med "silver" detaljer. Jag älskar dom. Det är så fiffigt att man kan köpa barnstorlekar, blir så mkt billigare då. hihi.. :)


ilband köper jag på hööks, men bara om det är rea eller liknande.
tycker det är så svårt, ja hatar när de sitter åt för mkt i midjan, men ja älskar när de är tighta annars =)
Konstiga jag...


så min fråga till er, vart köper ni era ridbyxor?
 

Av Veronica Andersson - 7 september 2011 21:11

Här kommer svaren på frågestunden :) Hoppas det blir en kul läsning :)


Hej!
har själv nakenhundar och är nyfiken på hur du håller dem hårfria? Om du rakar, braunar, veetar osv.. Dem är otroligt fina måste jag säga!


För de första måste ja säga TACK!
Jag trimmar dom, och rakar dom till utställningar, även braunar ibland där det är svårt å komma åt.
Det finns ju olika grader på hårigheterna på de nakna, och på puffarna, Lillbus trimmar ja kanske 4 ggr om året, de andra ca varannan vecka
.

denna bild visar tydligt hur olika graderna ser ut på nakna och puff.

   



Vem är din drömhund?
Skulle du kunna klara dig utan djur?
Vad är din dröm?


Min drömhund är flameboy. hihi. han är min dröm ponnyovve, den ja drömt om sen ja såg kinesen första gången!
skämt åsido, men ja skulle döda för att få ha Lovas farfar. han är en sån super snygg hund. såhär ser han ut, bilden är lånad.

Min dröm är att en gång ha en stor, framgångsrik kennel, ha en gård och driva mindre stuteri med araber och ha både show och tävlingshästar.

 



Hej!:)
hoppas allt är bra med dig, din vackra dotter och alla dina fina djur!:)
tänkte bara fråga, är marsipan tillsalu?
läste nånstans på din bdb där någon påstod att dom hade sett en annons eller något sånt.
och OM det nu är så, varför då?:/
kram<3


tack så mkt gulliga du!

han var till salu, jag ångrade mig och tog bort annonsen. :)
för att jag egentligen inte har råd med 2 hästar, mend e går knapert fram, och nu när marco är ofräsch ska ja vänta och se vad som händer :)


Hoppas du inte tar illa upp men, har du bestämt vilken häst du ska sälja?
Kanske en konstig fråga, men. vilken häst "gillar" du mest, och varför? :)


Nej, efterssom Marco är ofräsch och ska röntgas så är de oklart ännu.
Hmm.. de va en bra fråga, jag älskar Marco, han och jag har ett speciellt band till varandra, något jag aldrig kommer få med en annan häst. men marsipan är så mycke roligare att jobba med, men för att svara så måste ja säga att Marco ligger mig närmast om hjärtat :)


ok skulle du våga bli kittlad under
 fötterna ? om du fick pengar + skor vilka du vill :D
 om du inta drar bort fötterna :D
skulle du våga de ? <33


jag älskar att bli killad under fötterna =)



Hej!
Hur många hundar har du och vad heter alla? ;)


jag har 6 hundar, 5 bor hemma. :)
de heter, från vänster på bilden:

 
casper, Tobias, lova, lillbus och sist Flameboy



hej veronica :)
jag undrar om några bra tips för att få bra bilder på min häst? skulle verkligen behöva några tips! ;) och vart retuscherar dna bilder? Kramkram <3


För att få bra bilder gäller de nog bara att ha tålamod :)

våga exprimentera och testa dig fram.
jag redigerar mina i PS, dock beskär jag och fixar ljuset bara ibland :)



vad var det senaste riktigt pinsammaste du gjorde ? ;)


hmm... bra fråga, ja vet faktiskt inte, kanske va när ja satt och pratade lite för högt, och lite för illa om en person som va utanför bilen och upptäckte att fönstret va helt öppet :)



-Hur kan du vara så fin?
-Vad använder du för storlek på kläder?
-Blir det någon bloggträff? ( :D )
-Hur många läsare har du på bloggen?
-Hur ofta färgar/bleker du ditt hår?
-Har du någon piercing eller vill ha?
-Vad tycker du äkta KÄRLEK är? spelar ingen roll till vad, hästliv, din dotter, allt!
-Skulle du vilja vara en av sveriges största bloggare?
-Har du tävlat något?



-hihi tack vad gullig du är, de tycker jag inte att jag är. ja är ganska alldaglig och tråkig :)
-Oj det är olika, men oftast blir det xs eller s, storlek 34 brukar passa skapligt :) beroende på hur mkt godis ja ätit under veckan hihi.
-Ja jag skulle tycka de va super kul, var, när och hur?=)

-det varierar mellan 50 och 300 om dagen, beroende på hur mkt ja uppdaterat senaste dagarna=)
J-a bleker utväxen ca 1 gång i månaden.

-Ja har haft i naveln, näsan och läppen, nu har ja ingenting.
skulle vilja ha i naveln, det är fint. men ja hade infektion i 2 års tid, så ja skulle aldrig ta de igen :)
-Kärlek är viktigt, jag ger all min kärlek till mina djur och mitt barn, kärlek till sin dotter går inte beskriva, kärlek för mig är dom, det är äkta kärlek!

-Sveriges största bloggare, njaee... dom verkar ha ganska mycke press på sig, ja trivs bra såhär :)
-ja jag tävlar med hundarna, internationell och nationellt, och även smått, med hästarna bara klubbnivå än, men ja kommer snart ut på banorna, dressyr som hopp, jag SKA :)



hej.
jag undrar en liten privat fråga som du inte alls behöver svara på, men som jag varit nyfiken på sedan jag börja följa dig: ifall du och jasmins pappa hade ett förhållande när du blev gravid och hur länge det varade efter förlossningen. behöver inte svara på den om du inte vill.
och så har jag en till fråga som handlar om häst. hur ska jag göra på bästa sätt få en tillridninghäst uppbyggd i kraften att orka bära upp sig själv när han går i form? några bra övningar och knep?


Hejsan.
vi hade ett förhållande, tyvärr är vi väldigt olika, de sprack under min graviditet, sedan har vi bara varit bra vänner. :)
Mitt tips är att jobba mycke ute, mycke skritt arbete, i traven låa han gå låg och rund och sakta börja ta upp honom i högre form, samma i galoppen, mycke övergångar och tempo växlingar, be någon filma ibland så ser du själv vad som kan förbättras och även hur hästen ser ut :)









Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards