veronicaandersson

Alla inlägg under februari 2012

Av Veronica Andersson - 15 februari 2012 12:39

Många undrar och frågar varför kineserna blir så ljusa på vintern, och de kan ja berätta för er att Kinesen blir, precis som vi. solbrända, dom blir bruna!
Har dom väldigt ljust pigment, som tex min kusins hane ragnar, måste dom smörjas med solskyddsfaktor, jag har dock, aldrig behövt det på mina.

Såhär ser Flame ut när han är helt vinterblek :)

 

Och här en bild när han är brun och fin ;)

 
Lite skillnad :)




De va lite onödig fakta från mig :)


Nu ska ja fortsätta dricka min cola, som även är min Lunch. nyttigt.se =)

Av Veronica Andersson - 14 februari 2012 21:01

Idag färgade håret, helt själv faktiskt, gjorde mörka slingor. blev nöjd :)

 


Va tycker ni? brukar ni färga era hår själva eller ha hjälp/frisör? =)

Av Veronica Andersson - 14 februari 2012 11:48

Idag tömkörde jag marco. för andra gången sen ja köpte han :)
han va duktig, sökte sig neråt själv, (kors i taket) han va lugn, glad och positiv, de ska vi göra om. kanske ska köra in honom? :)
va tror ni, Marco framför en snygg vagn å snygg körutrustning? :)
Ja har faktiskt en dröm, att Marco ska dra min bröllopsvagn, de har ja sagt ända sen ja köpte honom, kanske ska göra slag i saken och köra in han :) Vore riktigt kul å variera ridning med körning, så han kanske får mer muskler också.. :)


 

Av Veronica Andersson - 13 februari 2012 19:59

idag har ja badat puffarna :)
mammas Foxy och min Casper, mamma är förmodligen allergisk mot Foxy och OM nu fallet är så, så ska ja få henne :')
Världens snällaste mamma.se :)
Hon är ju såå vacker så ja kan ju bara hoppas ja :D

Nåja. efterssom det här är puffåret för mig, kommer bara ställa puffar i år, samt flameboy kanske nån gång, så vill ja träna på att fixa iordning dom och sånt. och ja tycker de går bra för mig :) Är ju inte såå van med pälsen, men päls är fan roligt alltså.
En dag ska ja ha min älskade, efterlängtade afghan :)


Men så länge får ja nöja mej med mini afghanerna alá kineser :)

Bjuder på några bilder från idag :)


                 

Av Veronica Andersson - 12 februari 2012 19:53

Tänkte berätta lite och visa bilder från ridpasset på marsipan från i torsdags :)

han va rätt fin, men de är så svårt att "få fram" honom, han är ju lite små lat sådär och de är svårt att få fram de här goét i honom. utan att han blir sur  =)

Jag brukar köra mycke övergångar, tempoväxlingar osv, men tycker inte att de hjälper så mkt..

Har ni nå tips hur ja ska få honom lite mera pigg?



nåja. här kommer lite bilder iaf på världens finaste arab! <3


                               


Klicka på bilderna för att se dom större :)


va tycker ni? =)

Av Veronica Andersson - 12 februari 2012 11:21

jappsi nu är ja hundvakt åt mammas hundar, hon jobbar. bara mysigt att ha fler vovvar :) Myshundar <3


Denna dag kommer bestå va, hundbad, hundbad, föna hund, trimma hund... och hoppas ja får nån hjälp så ja kan fota dom när dom är klara :)


Ja skriver mer sen :)

Av Veronica Andersson - 11 februari 2012 21:12

Som en del vet så går det en hel del myter om araber? inte sant? :)
Dom är hispiga, heta, nervösa, tittiga, svårfödda, ser soöken, blir inge bra ridhästar, frusna... ja listan kan göras ganska lång...
jag sa till mig själv förut att ja skulle inte ha nån arab, de va liksom inte "min" ras, så hittar ja Marsipan, och han är bara allt ja önskar mig, men... han är ju en arab?

Han går emot alla myten, han är lugn, snäll, otittig, inte alls nervös, underbar dressyrkille, lättfödd, och fryser sällan... hur kom de sej? :)


jag tror att som med många andra raser/saker så är det inte alls alltid som rykterna stämmer, ja har ändrat min åsikt om Araber, helt och hållet, i framtiden vill jag ha mindre uppfödning av dom, och visa folk vad jag menar, att det är perfekta ridhästar, att det är en perfekt allround häst!


Jag fick upp mitt intresse om araben sen ja fick Marsipan, jag älskar att smörja in honom runt nosen/ögonen, och showa upp honom, för vet ni vad? det finns fan inge vackrare än en iordninggjord arab!


Och så ska man jämföra med Marco då... som är en KWPN, Holländskt halvblod i korta drag.
han är tittig, superkänslig, blir lätt stressad och nervös, svårfödd, ser spöken bakom varenda gräs strå.. DÄR har vi den typen av häst som jag trodde att araber va.
Nu är de väl olika på raser och individer, men ja tycker de är lite kul tankebana det här.. :)


Nåja.. nu har ja redigerat bilder i 2 timmar, snart ska ja sova. men blev riktigt nöjd med denna bild!


 

En vinter klädd Marsipan!


en sommar klädd Marsipan =)

 



Vad tycker Ni om araber? vad har ni för erfarenheter av dom?




Av Veronica Andersson - 11 februari 2012 15:48

Japp idag va ja där, de va inofficiell utställning och ja va där på hemligt uppdrag ;)


Kommer avslöja min hemlis om ca 1 månad :)
ja är förväntansfull!!


Ja åkte med christina, å vi planerade lite inför sundsvall utställningen :) första är de kines specialen om

2 veckor, sen 2 dagars i sundsvall :)

  


 

Nu ska ja strax iväg å rida, men har en del blogg ideér som ja ska skriva om när ja kommer hem :)

Hoppas ni haft en bra dag =)


Lovan och foxan får stå för bilden =)


Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards