veronicaandersson

Alla inlägg under mars 2011

Av Veronica Andersson - 8 mars 2011 17:32

Som jag önskar att jag aldrig slog upp ögonen.

Jag förstår inte hur och varför jag känner som jag gör. men Allt blir bara fel.

ingen förstår.

Jag är så trött på att alltid försöka visa upp en glad utsida, när jag egentligen bara vill lägga mig ner och dra ett täcke över huvudet och aldrig mer vakna.


Inte ens någon idé att försöka få i sig något mat, ångesten sitter i halsen och bara tanken på att proppa i mig något får mig att må illa.



Jag tror inte man förstår den här känslan. om man inte känt den själv.

Jag kan inte rycka upp mig, för det finns inget att rycka i.



hoppas alla haft en bättre dag än min.

Egentligen har min dag varit bra, helt underbar. ändå känner jag såhär. förstår inte. tappar liksom greppet om mig själv och mina känslor.


 

Av Veronica Andersson - 7 mars 2011 22:05

Har kollat igenom lite bilder. och nog tar vi oss fram allt. jag och Marsipan , tänkte dela med mig =)


Slänger upp lite bilder. alla ilder till vänster, är från december, i olika tider, och de till höger, är de nyaste dressyr bilder ja har :)


       


En liten bit på väg iaf. jag är glad så länge det går framåt.

efter att ha kämpat med marco i över 2 år, är ja förvånad att det går så fort med marsipan, han får ju inget speciellt i maten, som tex marco får. ändå musklar han på sig så fint :)


Nästa mål är att ta sig ut och träna, lastning och nya platser =)


Min fina drömhäst! <3

Av Veronica Andersson - 7 mars 2011 17:19

Japp. dagens fynd. schabrak, halva reapriset. vem kan motstå? kostade 50 spänn tror ja. Inte i behov av det, men bra att ha =) kanske blir snyggt att matcha med marin blåa lindor =)


Träns, Ett skapligt dyrt träns, rundsytt, men GUD så fint det är. stod och höll i det länge, hängde tillbaka, gick och tog tillbaka. och ja... till slut kunde ja inte låta bli =)

har länge letat efter ett träns i den färgen, mörk mörk brun, efterssom min sadel är mörkbrun. nu ska ja spara till ett nytt pannpand, vet redan vilket som ska sitta på det tränset =)


och så fick ja underbart fina skor av min mamma :) tack! <3 <3


       

Av Veronica Andersson - 6 mars 2011 21:37

Här kommer en drös med FAIL bilder. igen =) det verkar mycket omtyckt :)


                              alde har bara 3 ben hahahah        

Av Veronica Andersson - 6 mars 2011 15:49

Millan tävlade ju Marco idag. han va SÅÅÅ DUKTIG!!!! Allt flöt på och han såg ut att tycka det va skit kul :)


Blev lite missförstånd på sista hindret, millan trodde han skulle stanna men han hoppade ändå och det blev väl ett stillatående hopp så han rev. men allt annat gick kanon bra!

Ser fram emot nästa tävling :)


Många undrar varför inte ja tävlar själv. svaret är.

1. jag har inte något grönt kort. än.

2. jag har varit extremt hopprädd, och vill att Marco ska få lite rutin :)


lite  bilder på marco och millan=)


           





Sen kom ja hem, va peppad att hoppa, så marsipan fick hoppa idag =) och efter de tog vi en lite uteritt:) med madde. det va riktigt kul idag.

ja korta mina läder en hel del, och höjde hindret lite.


Och marsipan va SÅ JÄVLA HÄRLIG!!! Älskar den hästen. han är helt otrolig!!!!



             


Lite bilder. fler kommer sen. ska äta fukost nu. hahah. 16.15 bra va? =)


Av Veronica Andersson - 5 mars 2011 20:03

dött med inlägg idag :)

varit i stallet hela fm, sen åkte vi till morfar, käka mat och pratade, sen till stallet igen och förberda inför morgondagens tävling som marco ska på=)

Millan kom och smorde hans saker, ja tog in och greja, mamma sprang med vatten haha. :)



Ridningen idag gick bra iaf, Marco va ganska jobbig, men han har ju sina dagar.

Marsipan va dukig han.


Men jag längtar såååå mycke til all snö är borta -.-


nu ska ja redigera bilder ett tag till sen ika film=)


                Jag provar Niwokee, första gången ja rider henne sen i somras. Jag hade 4 blåsor mellan fingrarna på varje hand. haha. Med andra ord, niwokee är en otroligt svårriden ponny, jag ska sno henne nån dag igen och göra ett nytt försök :) Det var iaf kul å prova henne igen=)              

Av Veronica Andersson - 4 mars 2011 23:18

3 grejer ni kanske inte visste om Min kära vän, Marsipan! =)


  • Han har minst 3 avkommor, och var hingst tills han va 8 år, ( han är 12 nu).
  • Han blir väldigt ledsen om han inte gör rätt när ja ber honom, det visar han med att bli stressad och nervös och skakar, som våran första fight häromdagen, han blev väldigt olycklig och det syns så bra på hans ögon, och nej jag slog honom inte :)
  • Han är väldigt rädd om sitt huvud, vissa dagar får man knappt på honom grimma/träns, då får man vänta ut honom.

 

Av Veronica Andersson - 4 mars 2011 20:05

http://hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=454451


kolla den länken, så tror ja marco såg ut som föl =)



idag har alla mina 3 hästar ridits, marsipan fick ett kort, men givande pass, han va helt underbar!

Caramell satt jag på, skulle skritta runt, men han va pigg som vanligt och fick trava några steg i varje varv :) han är så go <3

Marco red jag med Madde, vi red in till byn, där träffa vi Louise, @melody-drama på BDB, vi stod och snacka ett bra tag, sen red vi hem. fixade resten i stallet och nattade kusarna, nu sitter vi här, madde äter pizza jag kollar bilder :)


Madde hoppade ponken idag också =) gud vad den ponnyn kan hoppa =)

nu håller vi på å smider paner :)



Och nu kan caramell skritta fram när smackar, och även står helt still när ja hoppar upp, utan att någon håller i :) duktig kuse :)



  Madde och ponken =)

  murre och jag   Mellis                       


de va dagens bilder. mer kanske kommer senare:)

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards