veronicaandersson

Alla inlägg under mars 2011

Av Veronica Andersson - 3 mars 2011 19:14

Mera Fail bilder =)


                                           

Av Veronica Andersson - 3 mars 2011 17:40

3 saker ni kanske inte visste om marco :)



  • Han älskar att slickas i ansiktet, det är det gosigaste han vet
  • Han Har antagligen patella upphakningar i ena bakbenet, därav att han är svår för hovslagarna att sko, även svårt att kratsa hovarna utan att han lyfter benet för högt och att det hakar.
  • Han har tidigare i sitt liv flyttat väldigt mycket, pga hans olater när man rider. dvs stegringar, några neråt i landet som hade marco någon vecka på inridning trodde inte ens att han var vid liv då han va i så dåligt skick när han kom från holland, skygg, mager, gick inte ens sitta på utan att han reste sig upp mot himlen.

 

men nu är han min dröm :') är det inte underbart hur en häst kan förändras av att bara ha en trygg miljö och en likasinnad ägare som den själv?=)

Av Veronica Andersson - 2 mars 2011 20:30

Många som undrat, och jag delar gärna med mig av min resa genom en ganska tuff tid. :)

 


Allt började med att jag blev tillsamans med Jasmines pappa, vi träffades i kanske inte alltför bra anledningar, man va ung, levde livet som alla dagar vore den sista, tänkte aldrig på något annat än att ha KUL. Min bästa vän hette då Angelica. Vi umgicks konstant, gjorde dumheter ihop. vi va som två klisterlappar. Kul hade vi, tål att nämna att hon blev gravid bara 2 månader efter mig och fick en dotter som är 2 månader yngre än jasmine :) !

Angelica och jag, strax innan vi blev på smällen=)

 


Jag fick reda på att jag var gravid, jag blev tveksam, Jasmines pappa som jag kallar D va glad, han ville behålla, mamma va chockad, men hon stöttade, jag bestämde mig för att behålla. Utan att egentligen veta va jag gav mig in på, men vem vet det, när man väntar sitt första barn? ingen skulle ja vilja säga.

Iaf så höll det inte länge mellan mig och D, vi gjorde slut, men försökte igen, men det gick inte. så vi bestämde för att vara bra vänner, vilket vi fortfarande är idag.


Graviditen va jobbigt, jag har alltid haft väldiga komplex för min kropp, och har fobi och är livrädd för att gå upp i vikt, ställde mig på vågen säkert 10 ggr om dagen, och det gjorde ont i hela mig när ja såg hur siffrorna ökade. men det gick bra, jag accepterade även detta för tillfället, det va ju ändå bara över en kort stund i mitt liv.

 


Det jobbigaste under graviditeten va att jag va extremt känslig, det va bråk med ena hundens uppfödare, hon hotade att hämta henne, koppla in advokater osv osv, och den hunden va, och är än idag min ögonsten. ja låste alltid dörren om oss och våga knappt va ensam.


Jag bodde hemma hos min mamma, som jag även gjorde tills jasmine va drygt 1½ år. har alltid haft mycke hjälp och stöd av min mamma och min syster.


Iaf så gick graviditeten bra, jag gick upp mycke på sluten, ca 20 kg. men gick ner allt på tre månader igen efterssom jag blev väldigt sjuk efter ja fått Jasmine, (opererades för gallsten), och innan läkarna kom på va det var, de tog td. till slut akutopererade dom mig i v-ås.


Förlossningen gick bra, de va det värsta, och det bästa jag varit med om, jag rev mamma i håret, slog till syrran, skrev åt D och va helt borta av all lustgas.

efterssom jag hade fått 3 olika datum hon skulle titta ut, hade mamma tagit ledigt i 2 veckor under jul/nyår, första datumet va 23 december, andra va 27 december, tredje va den 8:e januari, så mammas första jobbarnatt var natten från den 3:e till den 4:e, och under den natten, startade mina värkar, som tur var lyckades dom övertala mig att syrran skulle sova hos oss då, så ja inte va själv,

Minns så väl när ja började få ont i magen, jag vände och vred, försökte ignonera smärtan, men till slut smög jag upp och knacka på syrrans axel och sa

: Mickan, jag tror det är dags, jag har ont i magen.

hon flög upp ur sängen, vi ringde mamma, hon ringde sin jobbarkompis som fick rycka in, då va klockan 4 på morgonen :)

Både jag och min syster är ju flickor ;) det första vi tänkte på va.. gissa?

jo mycket riktigt, vi måste sminka oss, jag måste vara snygg på första bilden med mitt barn. HAHA. så dum jag var, jag klarade lagom ställa mig upp, sen föll ja ihop i sängen av smärta. haha. nåja. ja va snygg ändå ;) tror jag. haha

 


Mitt värkarbete började klockan 04.00 på morgonen, klockan 13.37 dagen därpå tittade jasmine ut för första gången. Jag klarade hela förlossningen med endast lustgas som bedövning.

Men jag kan lova det gjorde ont. Därav mitt beslut att inte ha några fler barn. jag känner smärtan fortfarande, tanken gör mig rädd. Men jag är glad att jag har Jasmine :) hon är ute, och hon är min lilla tjej <3


 

Bilder tagna precis efter förlossningen.


  någon dag gammal:)



  Angelicas Bebis, och min Bebis :)


  Angelica och hennes finaste tjej <3


 

Jag och min finaste tjej.


 

Hade även en till vän som fick barn, bara en månad efter mig, Paulina, här ligger jasmine och snackar med Jonathan! <3


 

Jasmines första steg, dagen före julafton 2009 :)


 

nån dag senare=)


  nyfiken i en strut, inte ens 1 år gammal :)

  Jasmine och bästisen nova (angelicas tjej) står och snackar skit :)    

   


ja en hel del jasmine bilder :) nu slänger ja upp från varje år, hon fyllt.


jasmine 1 år.

 


Jasmine 2 år

 


Jasmine 3 år

 


jasmine 4 år :)

 




och grattis till er som orkat läst igenom hela texten :)

Av Veronica Andersson - 2 mars 2011 20:23

titta va ja hämtade ut från posten idag :)

Ett vitt schabrak, slit och släng, bra att ha, en svart huva, väldigt stor så de får nog bli marsipans. och ett träns till caramell =)

Snygga grejer tycker jag. =)


 



Beställt från Börjes Tingsryd, billigt och bra saker att ha om man inte är ute efter märkes saker. dessutom tycker ja dessa saker va snygga också!

Säkert inte världens kvalité, men va gör det när man har en unghäst som säkert kommer ha sönder minst 2-3 träns innan han är klar :)

Och schabraket, perfekt tränings schabrak :)



Praktiken gick bra. :) fick sluta sju istället för nio =) snäll personal, dock jobba ja in rasten också :D

Fler inlägg kommer under kvällen.

Av Veronica Andersson - 2 mars 2011 09:40

Fail bilder önskades =) här kommer en del =)


                     



fler failbilder kan komma ikväll :)

Av Veronica Andersson - 2 mars 2011 09:28

då ska jag åka till min morfar, och få ett hästtäcke som nån av hans häst vunnit på v75.


För er som inte vet va han en rätt framgångsrik uppfödare av just varmblod. Travhästar och hade ett flertal som sprang in väldigt mycket pengar.

Nu har han "bara" en häst kvar, som iofs tävlar v75 den med, men den samäger han då han är för gammal för att sköta alt runt omkring.

men på lördag ska ja iaf få ett hästtäcke som han haft som prydnad =)

ska bli spännande :)



Nu ska ja snart proppa i mig några alvedon, sen åka till praktiken, känns inge bra när man är sjuk men ja har inget val :(



Ha en bra dag alla=)


bjuder på en bild på ett av hans gamla travarston , Beauty Candy som jag hade på inridning och som dessvärre slutade sina dagar lite för snabbt när hon åkte hem igen.


Candy är den svarta hästen på bilden. den andra är min förra häst Gizzmo. varmblod/arab, som numera tävlar framgångsriks i distans! :)  

Av Veronica Andersson - 1 mars 2011 19:37

Jag är inte ofta sjuk. nån gång om året är ja riktigt sjuk.

och nu har den gången kommit. jag proppar i mig massvis med alvedon/ipren och gör alla måsten under dagarna, och på kvällarna ligger jag totalt utsliten. som nu.


har haft problem nu i 3 dagar med att andas, de gör ont i ryggen. måste ringa läkaren imorgon om det inte är bättre. men en sak är säker. ja ska inte sitta på en hästrygg förrän jag är frisk, för det hjälper ju garanterat inte..


Men iaf så ska jag försöka vila upp till praktiken imorgon, får fan inte missa fler dagar :( får se hur det går :(


nä nu ska ja lägga mig i sängen en stund och vila. sen duscha. Jasmine har precis lagt sig i sin säng! <3


 

Av Veronica Andersson - 1 mars 2011 15:04

Hoppningen gick väl rätt bra!

Marco va jätte glad :) Marsipan fattade lite mera =) Madde hoppade honom lite högre än ja vågar.hihi som en del vet är ja inte världens tuffaste när de gäller hoppning.


men det gick iaf bra =)


nu ska ja hämta jasmine på dagis, skriver mer sen =). bjuder på lite bilder=)


                       

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards