veronicaandersson

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Veronica Andersson - 10 februari 2011 21:57

Ja slänger upp lite bilder på flame som ja tog häromdagen :)


Min priins!


             

Av Veronica Andersson - 10 februari 2011 21:19

Besöksrekord idag =) 240 st har kollat. känns skoj :) att nån kollar iaf :)


Idag red jag inte alls, sånt skit väder så fyfan. imorgon ska ja rida dressyr på Marsipan, marco ska få komma ut på en mystur bara =)


idag i stallet smet caramell. för ovanlighetens skull? dumma ponny. plus att han drog med sej marsipan och ponken ut också. han skulle behöva staket, runt hela hagen, men då skulle han väl lära sig hoppa över. han är ju allt annat än dum den hästen.


Marsipan blev ordentligt borstad, hans mugg är nästan borta nu =) såå skönt. marco blev också borstad senoch lite hångel. hihi <3 söte.


men har funderat en hel del. ja vette faan va ja ska göra med marsipans man, det är SÅ FULT men långa raka manar, ska dom va långa, ska den va såhär vildväxt och jätte lång och välskött. hans är rak, och lång. det är FULT. men ja vill ha lång man på honom, kanske ska ja rycka den kort, och låta den växa ut på nytt och växa mer "fritt". ja får se. så som han ser ut nu ska han iaf inte se ut. haha :D


puss på er.


     



fick bli en bild på varje liten nöt :)

Av Veronica Andersson - 10 februari 2011 12:35

ja. många har frågat om djuren har reagerat.

I årjäng där vi bodde, hade vi en del hundar, vi tog hand om mina kusiners golden , Poppe, en genomgo hund, väldigt rolig och sånt.

MEN, vi kunde inte ha honom kvar, vet ni varför?

han stod ständigt och KONSTANT och råskällde ner mot källartrappen speciellt på nätterna, fast vi gick ner flera gåger och kolla om nån va där, han skällde bara, stod och kunde skälla mot väggen, men han våga aldrig gå ner själv?


Så ja.. hästarna blev rädda för saker utan anledning osv, katterna kollade konstigt rakt upp i taket ibland. där märktes det tydligt.


i stallet märker jag inget speciellt på djuren, mer än att Marsipan vissa dagar inte vill gå in i stallet, låter det kollar dom och blir lite oroliga.

MEN, den dagen jag hörde fotsteg och det där med höet rasade, samma dag kom ebba, maddes hund ut i stallet lös, men hon vägrade gå in? stod utanför med svansen låg och bara tittade trots att jag ropade och lockade på henne, sedan gick hon iväg. och Ebba är en väldigt glad hund som alltid busar typ. dock sa madde att hon ibland inte vill gå in i stallet, så de kanske va nåt annat.


Annars märker ja inget speciellt, mer än att hästarna alltid stortrivs i stallet, hur nervösa dom än ha varit i sina tidigare hem blir dom alltid lugna i stallet dom står i.


Mamma brukar skoja och säga att det är stalltomtar, som ser till att hästarna mår bra.och det är väl mycke möjligt, eller andar som är väldigt djurvänliga som inte skrämmer dom.

För denna dag som krubban hängde över tråden, på morgonen hade pojkarna slut på balen i hagen, och stona inge vatten kvar, så kanske dom ville berätta att hästarna behöver mat ut i hagen och mer vatten?

Gåtor som aldrig kommer att besvaras, men visst är det spännande.


Sen här hemma händer det ju en del, saker försvinner osv, tex jasmines napp som helt plötsligt bara va borta? och snuttefilten som ja inte hittat på en vecka.

Kanske hjälper dom mig att vänja henne av med de efterssom det är något jag försökt med länge? :)

vem vet, ja är inte rädd för dom så. men jag skulle vilja veta vem / vilka det är som är i min närhet. :)



Nu har ja varit i stan på ett möte, nu ska ja vila en stund, sen hämta jasmine på dagis, vi ska leka med barbiehästar när hon kommer hem har ja lovat. hihi..


byee =)


   


Förta bilden är en gammal bild på mamma och Våran gamla terv, Oskar, en riktigt hjälte och underbar vän, min bästa vän.

Andra bilden är jasmine från imorse. mitt hjärta. mitt allt. <3

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards