veronicaandersson

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Veronica Andersson - 21 februari 2011 22:05

Stallet har varit relativt lugnt ett tag nu. ja har iaf inte känt av så mktmer än närvaro när jag är där, men imorse fick jag allt mig en ny duch om vad som rör sig där.


Jag kommer in som vanligt, går in mot marcos box, som ligger i andra stall"delen" än de andras, på väg in möts jag av en ganska tråkig syn, min "sjuk" låda har kastas ner på stallgången, alla mina grejer ligger utspridd, min lila sårsprays flaska är av på mitten och det  ligger lila stänk överallt inklusive mitt gröna och bruna täcke,  det är fortfarande blöt vätska. jag städar upp allting och går in till marco. han har ett litet sår på ena banbenet?

Det känns som om att dom ville tala om det för mig, innan ja kom till marco, att han hade ett sår, för madde hade inte sett något på kvällen när hon tog in.

Och det mest skummaste är att jag kollade på den lila sårsprayen så sent som förra veckan då jag ville använda den, men då var den fryst! och idag, efter att det varit närmasre 25-30 minus grader, ligger den av på mitten med BLÖT vätska på golvet? den va frusen,, jag är helt säker för ja ruska och skaka och hade mig förra veckan och den kan knappast ha tinat under -25 grader.


Nåja, det påminner om detta med krubban som hängde över tråden, när stonas vatten va slut, och nu, sårsprayen över hela gången och marco har ett sår på benet? någon som vill hjälpa till tror jag :)


Men. inte nog med det. när ja kom in efter att ha rditi marco,kommer mamma och säger :

-Varför stod du utanför och ropade för?

jag blev helt paff, för jag hade precis kommit in med marco från en uteritt, men hon hade till och med svarat när hon hörde rösten. helt skumt.


Stallet kommer nog alltid förbli en gåta. jag är glad, så länge det inte skadar någon!!!


nu ska ja sova =)


 

Av Veronica Andersson - 21 februari 2011 20:50

trött idag. red imorse, båda hästarna fick uteritter idag. :)


Imorgon börjar praktiken igen efter 3 dagars ledighet. suck. bara 2 veckor kvar nu. sen så. skola 4 veckor sen nästa praktik :'

( men funderar skarpt på att hoppa av den kursen. pallar inte med mera praktik nu.


 och så bär jag på en stor hemlis, en del vet. ni andra får suga på den sisådär 2 månader till=)


nu ska ja se de okända, har idé torka om vad jag ska skriva om. och känner mig bara deppig och låg. så.. ja


 

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards