veronicaandersson

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Veronica Andersson - 20 februari 2011 20:27

Många undrar vad jag har för mål med mina hästar, så tänkte skriva ite om det innan jag tar kvällen :)

Mina mål med Marco, är för det första att få en lugn, trygg, stabil ponny i alla lägen, att han ska bli trygg i sig själv. lära sig lita på folk och lära sig hantera sin stress.

Nästa mål med honom är att vi ska ut på tävlingsbanorna, framförallt hoppning, som millan redan påbörjat lite med honom, och mer blir det i vår :) Förhoppningsvis kanske dom startar 1 meter efter sommaren :) och jag om jag får mitt gröna kort nån gång.

Men egentligen har jag redan uppnått mitt största mål med honom, att få hans tillit och lära känna honom på det sätt han förtjänar, jag tror faktiskt aldrig någon har tagit sig tid att lära känna Marco ordentligt. han har varit en vandringspokal som ingen orkat haft kvar! Men hos mig har han kommit, och här ska han stanna!

 



Mina mål med caramell. är först och främst att rida in honom, utbilda, få honom till en trygg ponny, sedan önskar jag att det finns någon duktig, satsande ryttare där ute som vill ta sig an att visa honom på tävlingsbanorna, jag vet att denna ponny kommer att kunna ta sig till toppen bland b-ponnys i sverige, han har kapacitet utöver det vanliga och jag tänker inte stoppa honom för det. han kommer att synas!

Senare när han fått rutin, ska han bli min dotters barnponny och läromästare.

 



Mina och Marsipans mål. är först och främst att lära känna varandra.

Sedan när jag har mitt gröna kort som jag bara väntar på att få ta då ska vi ut och tävla, både i dressyr och hoppning.

och en dag SKA vi delta i arab SM, kan bli tufft detta år, men då kommer vi garanterat dit året efter! :) för dit ska vi. och jag tror på oss till 120%.

vi gillar varandra och förstår varandra, så detta kommer bli intressant =)

 



Och ja. min egna mål i livet då?

Först och främst, bo på en gård, med möjligheter till både hund och hästhållning. ;)

En vacker dag ska jag ha ett stuteri, jag vill föda upp Arabiska fullblod, men inte vilka araber som helst, utan araber med HÖG ridbarhet, av den större typen, alltså ridhästaraber, dom ska se ut som marsipan, röra sig som marsipan, vara byggda som Marsipan. för jag tycker att alla borde få äga en egen Marsipan :) Skämt åsido, men jag vill föda upp Araber som är lite mera "häst" än många araber

Nu menar jag inte att de araber som är vanligast idag inte är bra, det finns ju massor av olika sorter, storlekar, typer osv. dessa tunna ädla vackra araberna är ju att dö för, men, som sagt, Jag vill få fram araber i Marsipans stuk :)


Mina mål med hundarna är att en dag ha en stor kennel, föda upp friska stabila hundar som funkar till allt, och även vinner allt ;) hihi.

Mitt mål med Jamsie är att hon ska få leva ett tryggt och underbart liv! :)

   




 









Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards