veronicaandersson

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Veronica Andersson - 13 februari 2011 22:01

Har fått många önskningar att lägga upp information om mina hästar och mina mål med dom. så här kommer e´tt  inlägg om dom :)


Marco.

Marco är född 2002, är holländsk import, reggad som rasen KWPN och färgen Palomino.

jag köpte marco den 22:a november, 2008.

Innan honom hade jag en ponny som heter carizma, new forest. ja tröttnade på att ha en sån "genomsnäll" häst och sökte en ritkig utmaning. Då blev det marco.

Egentligen hade ja väl inte köpt hoom om jag varit klok, och om jag inte blivit så förälskad i den fula lilla ankungen. Men jag blev störtförälskad, och då vet vi alla hur det går :)

Nåja, han kunde i stort sett ingenting, var extremt omusklad, ojämt i kroppen, kunde inte alls över huvudtaget gå avslappnat under ett ridpass.

han var väldigt svår, reste sig mer än gärna och slängde sig och va rädd för allt typ. men han var en riktig charmör.

Nu har jag jobbat med honom i snart 2½ år. och det är en häst jag aldrig släpper taget av. våran kontakt till varandra liknar ingenting jag haft förut.

Målet med Marco är att han ska bli en trygg ponny/häst, så småningom förhoppningsvis tävlas av mig, då som häst efterssom jag är 23.

men det största målet har jag redan uppnått. att vinna hans tillit och förtroende, att få honom som den bästa vän han är idag!


Lägger upp en bild när jag provrider, och en från förra veckan. :)


  Provridning i julita. Marco november 2008.


  Marco förra helgen :)




Marsipan OX

1999

e:Symba ox u:Maralik

Arabiskt fullblod


Marsipan, även kallad Murre är min nyaste häst. efter en lång längtan efter stor häst så dök han bara upp. helt oväntat, totalt överraskat, det måste man få kalla ödet. Vi fann varandra direkt, utan att det ens var meningen.

han är en jätte mysig kille, som verkligen visar när han blir missnöjd med något, eller inte tycker om någonting man gör. han är väldigt personlig och känslig.

Han är underbar att rida, skulle kunna ah en sytråd i bettet och han skulle lyssna ändå. Våran första träning var idag och det gick bra. han visar väldigt mycke kapacitet och kommer nog att göra mig stolt :)

Målet med Marsipan är att försöka ta oss till arab SM antingen i sommar, eller nästa sommar. och även ut på andra tävlingar, och visa vad araber går för ;)


slänger upp en bild på Murre :)

   










Caramell Cungen.

2008

e: Stendyssens Diablo u: windmill annalise

Welsh mountain

caramell är den minsta och yngsta hästen ja har. Han är en riktig bäbis, som mest roar sig med att rymma från hagen, gärna med polarna på släp.

Han är en otroligt snäll och lätt ponny på alla sätt och vis, är insuttan och skrittad på, helt utan problem. snäll som ett lamm.

Målet med Caramell är att han ska bli min dotters ponny, och tills dess ska han förhoppningsvis lånas ut till en duktig och satsande tjej eller kille som vill ta honom till toppen. han är en kille som kommer gå långt. hans steg är som en dröm, och hans sätt gör honom ännu underbarare.


bild på caramell som föl, och som vuxen hos mig, i somras.

   


sådär. hoppas ni blir nöjda och glada :)

Av Veronica Andersson - 13 februari 2011 19:01

Träningen gick skit bra.

Sarah tyckte han va trevlig, trots sina bus språng :D

Vi ska fortsätta träna på de vi fick tips om, vi träna mycke skänkelvikningar, öppnor och traven. och lite galopp. va super kul. tre veckor till nästa träning men ska försöka åka med marco någon gång emellan :D



Nu ska ja snart se en film. sen sova, praktik imorgon bitti. börjar kvart i sju. hatar tidiga mornar :/


här kommer lite bilder från träningen =)


                                     


Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards