veronicaandersson

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Veronica Andersson - 12 februari 2011 21:25

Maria

Lördag 12 feb 12:04

Sälj en häst istället. FInns ingen anledning att ha så många när du dessutom har en dotter att ansvara för. inte rättvist mot någon av er..



1. varför skulle jag sälja en häst för att jag vill ha lite ridsällskap/hjälp nån dag i veckan?

2. vad vet du vad jag har för anledning att ha så många hästar?

3. Vad menar du med att jag också har en dotter att ansvara för? som om att jag inte har det även om ja har 2 hästar;)


Inget av mina djur far illa, inte heller min dotter. en väldigt onödig kommentar som gjorde mig väldigt irriterad.

Jag är i stallet lika mycket även med 2 hästar som med 3. Min dotter tycker det är lika kul att vara med även om de kanske tar en extra stund att rida 2. Hon får ju leka mera? och frisk luft är BRA om folk inte visste det. har henne med en timme extra i stallet än att hon sitter hemma framför tv:en.

men alla ser ju olika på saker och ting.


men nej Maria. jag ska inte sälja någon av mina hästar, och jag är inte orättvis mot någon alls. mina hästar dör inte av att få vila nån extra dag i veckan när jag inte hinner rida 2. caramell rids inte om du inte visste det, han ska ridas in i vår/sommar sen på vila igen.

Så.. ta reda på fakta innan du öppnar näbben nästa gång.

tack!




Av Veronica Andersson - 12 februari 2011 09:08

Ja nu har det gått så långt att min kropp säger ifrån, så jag letar efter en medryttare ca 2 dagar i veckan.


Du ska vara ansvarsfull, gärna över 18 år, annars föräldrar som är duktiga, vara van och kunna hantera känsliga heta/pigga hästar på ett lugnt sätt.


Skicka mejl om du är intresserad.

hästarna står utanför Sala.



 



veronica_a@live.se

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards