veronicaandersson

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Veronica Andersson - 15 februari 2011 21:47

Så kommer vi till den här kvällen, som vanligt känner ja mig deppig, alltid på kvällarna. undrar varför. har tre dagars praktik framför mig nu. känns lite tungt, praktiken är bra, men jobbiga resor dit och hem, slutar tex imorgon 21.15, men tar ju en halvtimme hem, är hemma ca 22.00 då är de bara sängen sen börjar ja 08.00 morgonen därpå, alltså lär ja ta 07.15 bussen för att hinna dit. det känns tungt. speciellt nu.


ja är nog en riktig hemma råtta tror jag. älskar att vara hemma. vill bara vara hemma jämt. borta inte bra men hemma bäst heter det!


Är hungrig men kan inte äta, för ja mår illa. för sent för att äta nu också.

flameboy går runt till varje brud här hemma och fjäskar, han tror att alla vill att han ska sätta på dom. men sanningen är att det är bara hans fruga som vill. små töserna är bara sura, tur är väl det :)


på söndag ska ja försöka åka till ridhuset med marco. matilda ska ev med , hon ska börja hjälpa mig lite med hästarna. känns skönt dom dagarna ja verkligen inte hinner rida :) eller dom dagarna jag vill ha sällskap där ute =)


I helgen ska jag och Madde hitta på nåt. men vi vet inte vad, antagligen något med hästarna, är ledig lördag, söndag och måndag. men dom dagarna går väl lika fort som alla andra lediga dagar! Haha!


Näe. nu ska ja väl studsa i säng med min lova. hon ligger i mitt knä och fiser, snuskhummer, inte verkar hon bry sig heller. haha! söt.


 

Av Veronica Andersson - 15 februari 2011 18:24

Nu är ja glad igen :)

Några vet varför :) hhii...

fast mindre glad är ja för att de inte finns varmvatten, suck..


Märkte att en del tyckte ja skrev elaka saker om marco.

Ska förklara mig lite.

Dom olaterna marco har, är som sagt att resa sig. väldigt obehagligt och livsfarligt för ahn gör det inte för att han är busig, utan för att slippa undan när ja ställer krav, han gör det när han tycker något är jobbigt.


och nu har han varit duktig ett tag, gjort stora framsteg, inte hållt på alls och dumma sig, men idag fick han ett rejält bakslag. och då blir ja väligt erg och besviken på honom, tappar självförtroendet själv och allt bara rasar. Därför kanske ja lät väldigt elak mot honom.

men jag älskar ju han lika mycket för det. även om han ibland driver mig till vansinne.


och just när det handlar om en sån sak, en sån viktig sak som jag äntligen fått ur skallen på han, när han tar tillbaka såna olater bara sådär, då blir jag arg, ja hade inte sagt nåt om han bara va "dum" allmänt, inte lyssna ibland osv, men när han reser sig och ger dom tendenserna så finns det ingen ursäkt.


Marco ger mig väldigt mycke, kärlek, styrka, kunskap osv, varje dag. men i detta fall ger han mig extremt dåligt självförtroende, en rädsla för att vi ska råka illa ut och dålig självkänsla.

Men det är svårt att förklara, om man inte sett hur han beter sig, eller suttit på honom när man varit på väg att välta över, och ja trodde vi jobbat bort dessa problem, men tydligen finns dom kvar, jag hoppas det bara var en engångshändelse idag att han va så extremt jobbig. oh att han är som vanligt imorgon!!!


nu ska ja äta kvällsmat med världens bästa tjej, sen ska vi duscha, om de finns varmvatten -.-


 

Av Veronica Andersson - 15 februari 2011 12:18

marco va idag = KATASTROF.

Fyfan vad jag inte gillar honom när han beter sig såhär, huvudet upp, springer och trippar och man har inte en jävla chans att rida normalt, därav min sist på bilderna.

De va bara några få sekunder han gick bra. till slut blir ja så fruktansvärt frustrerad att tårarna bara rinner, för jag vet att hästfan kan, han vill bara inte. han är trotsig, han vägrar lyssna. det gör mig förbannad. och när jag blir arg och irriterad, känner han av det och allt blir kaos, de slutade med skritt jobb i små volter i ca 20 minuter. för att ens skulle lyssna på tyglarna. skänklarna va bara att drömma om att använda idag, bara ja peta lite med skänkeln flög han i luften och blev dum i huvudet.

Galoppen var bara att glömma idag.


Så ja.. dagens ridtur på monstret är INGET att hänga i julgran.

Fyfan för bråkiga hästar idag!!!!!!


När man sitter på marco när han beter sig såhär, är man jävligt lycklig lottad som har marsipan, som KAN bete sig, som verkligen lyssnar och gör allt för sin ryttare, marco gör bara allt för att inte göra allt för sin ryttare.


Näe.. slut på skitsnack om Marco, men idag var han fan ett monster, ni som ridit marco och sett hans jävliga sidor förstår nog precis vad jag menar. Till er andra säger jag såhär, tänk att sitta på den hoppigaste giraffen ni vet, som är helt omöjlig att ens få att slappna av, så fort ni tar i tygeln flyger huvudet och i värsta fall frambenen upp och den står rakt upp , använder du dig av skänklar och ben gör den rivstart och tror ni ska köra gärnet, hur lite ni än ger, och när ni sedan ska stoppa och försöka lugna flyger huvudet upp så ni blir knockade var och varranan gång, det blir liksom en ond cirkel.

ungefär så. är en förklaring på marco!!!


Där fick jag för att jag gav marco fina ord häromdagen och sa hur fin han blivit. jag tar tillbaka det! tillbaka på ruta 1!


              

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards