veronicaandersson

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

katastrof!

Av Veronica Andersson - 15 februari 2011 12:18

marco va idag = KATASTROF.

Fyfan vad jag inte gillar honom när han beter sig såhär, huvudet upp, springer och trippar och man har inte en jävla chans att rida normalt, därav min sist på bilderna.

De va bara några få sekunder han gick bra. till slut blir ja så fruktansvärt frustrerad att tårarna bara rinner, för jag vet att hästfan kan, han vill bara inte. han är trotsig, han vägrar lyssna. det gör mig förbannad. och när jag blir arg och irriterad, känner han av det och allt blir kaos, de slutade med skritt jobb i små volter i ca 20 minuter. för att ens skulle lyssna på tyglarna. skänklarna va bara att drömma om att använda idag, bara ja peta lite med skänkeln flög han i luften och blev dum i huvudet.

Galoppen var bara att glömma idag.


Så ja.. dagens ridtur på monstret är INGET att hänga i julgran.

Fyfan för bråkiga hästar idag!!!!!!


När man sitter på marco när han beter sig såhär, är man jävligt lycklig lottad som har marsipan, som KAN bete sig, som verkligen lyssnar och gör allt för sin ryttare, marco gör bara allt för att inte göra allt för sin ryttare.


Näe.. slut på skitsnack om Marco, men idag var han fan ett monster, ni som ridit marco och sett hans jävliga sidor förstår nog precis vad jag menar. Till er andra säger jag såhär, tänk att sitta på den hoppigaste giraffen ni vet, som är helt omöjlig att ens få att slappna av, så fort ni tar i tygeln flyger huvudet och i värsta fall frambenen upp och den står rakt upp , använder du dig av skänklar och ben gör den rivstart och tror ni ska köra gärnet, hur lite ni än ger, och när ni sedan ska stoppa och försöka lugna flyger huvudet upp så ni blir knockade var och varranan gång, det blir liksom en ond cirkel.

ungefär så. är en förklaring på marco!!!


Där fick jag för att jag gav marco fina ord häromdagen och sa hur fin han blivit. jag tar tillbaka det! tillbaka på ruta 1!


              

 
 
josefine

josefine

15 februari 2011 14:16

En sak man bör tänka på är ju att hästar är, precis som oss människor, olika från dag till dag/vecka till vecka eller period till period i humör.

Hästar gör så otroligt mycket för oss. Jag tycker det är fel att uttrycka sig som du gör emot din häst här, för tänk så mycket han gör för dig.. egentligen? De är inga slavar. De ska göra allt för oss för att de vill, inte för att de måste.

http://minfux.blogg.se

Veronica Andersson

15 februari 2011 14:56

självklart gör han mycket för mig. men när han beter sig såhär, och jag vet att han kan, men som sagt, folk som inte vet hur han beter sig och är. har svårt att förstå hur jävla besviken man blir på honom när han visar dessa sidor igen.
han är ju inget rolig, han blir ganska farlig när han reser sig så fort ja tar i honom.
Det är något jag kämpat med att få bort i 2 år. och när han tar dessa steg tillbaka, akn ja inget annat än kalla honom för monster! för han blir som förbytt! tyvärr.

 
Louise

Louise

15 februari 2011 22:15

Jag tror nog inte man vet försen man sitter på honom hur han är. Jag vet ju själv hur han var den gången i somras, och gången innan det trippade han en massa.
Så himla trist, men försök att inte tänka att du är på ruta 1 utan försök bara glömma den här dagen <3
Man ser direkt på bilderna att han inte var som vanligt, släpper bettet och drar in nosen. Trist :( Men det är bara att ladda om med honom och skyll inte något på dig själv. Han hade kanske bara damp idag men är en ängel imorgon, right?

http://lojsaneriksson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Andersson - 15 juni 2012 10:24


Håll tummarna idag kl 2!!!!  

Av Veronica Andersson - 14 juni 2012 22:13


ja just nu känner ja mest smärta... de gör ont. undviker marsipan så mkt de går. såklart pysslar ja om honom, men ja undviker att kolla på bilder, rida "ordentligt" osv.. allt för att "glömma" honom innan han ens har lämnat mig.... ja vet att annars ...

Av Veronica Andersson - 13 juni 2012 12:50

<a href> http://apps.vizibly.se/hooks/sv/like/189/36e4ed328c2fc40d1542b602a018d0d0246fa6e8/ </a href>   Rösta på finaste Marco =) ...

Av Veronica Andersson - 12 juni 2012 20:59

Tänkte skriva om min och Marcos tid tillsamans!   Allting började november 2008... Jag hade min andra ponny till salu och hon blev såld. Carizma. en New forest dam.iaf så satt ja och letade annonser hela dagarna.. ja ville ha en storhäst, en allr...

Av Veronica Andersson - 12 juni 2012 10:37


Kan man vara det?ja dricker fan obo'y typ... jämt? haha... som andra dricker kaffe dricker ja obo'y... men de är ju iaf gott.. :)   Idag ska ja rida, fast lite senare, först ska ja till läkaren å kolla igenom medicinerna så allt är okej. och ta m...

Presentation


Är en oftast glad tjej, som brinner för min dotter och mina intressen som är hundarna och hästarna.

Tävlar med hundarna när det är säsong, och ska börja tävla mer med hästarna när ja samlat mod till det :)

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards